طب سنتی در درمان سرطان سینه جایگاهی ندارد

دبیر انجمن سرطان اصفهان، گفت: متأسفانه روی آوردن زنان به دام خرافات و استفاده از گیاهان دارویی باعث می‌شود که روند درمان سرطان بسیار طولانی‌تر شود و دوره درمان زودهنگام را از دست بدهند، ضروری است بانوان بدانند طب سنتی در درمان سرطان پستان جایگاهی ندارد و در روند درمان و بهبودی بیمار موثر نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پوریا عادلی پیش از ظهر امروز _ سوم آبان ماه _ به مناسبت ماه اکتبر، ماه جهانی اطلاع‌رسانی سرطان پستان در نشست خبری، اظهار کرد: انتخاب یک ماه برای بیماری سرطان پستان حاکی از اهمیت این عارضه در بین زنان است و اگر خانمی درگیر این بیماری شود به ناچار تبعات خانوادگی و اجتماعی را برای او به همراه دارد و لزوم شناخت عوامل خطر و پیشگیری از بیماری بسیار مهم است.

وی افزود: تشخیص به موقع در روند درمان زودهنگام سرطان سینه بسیار مؤثر است و هر سال با تشخیص بهنگام سرطان پستان شاهد کاهش توده‌های سرطانی و عوارض سرطان در استان اصفهان بودیم و این اتفاق، اتفاق بسیار مهمی است.

تأثیر استرس در بروز سرطان سینه / بیماران زمان طلایی درمان را از دست ندهند

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی، تصریح کرد: استرس در بروز سرطان‌های سینه بسیار تأثیرگذار است و بیماری کنترل شده را از دسترس درمانی خارج کرده و غیرقابل کنترل می‌کند، تشخیص به موقع سرطان پستان روند زندگی عادی را برای خانم‌ها فراهم می‌کند، نباید خانم‌ها از انجام ماموگرافی و تشخیص توده در سینه دچار ترس و نگرانی شوند.

عادلی تاکید کرد: برای تشخیص زودهنگام و روند درمان به موقع و رسیدن به بهبودی کامل خانم‌ها بدون تأخیر به متخصص مربوطه مراجعه کنند، در مراجعه بیماران به مطب متوجه می‌شویم که عده‌ای از آنها به دنبال این هستند که برای انجام جراحی سرطان سینه به کلینیک‌های تهران مراجعه کنند، شهروندان باید بدانند در اصفهان عمل جراحی سرطان سینه به وسیله بهترین جراحان صورت می‌گیرد و ارتباط بیمار با پزشک معالج به طور مستمر و با ارائه راهکارهای بهینه صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: مراجعه و تشخیص دیرهنگام سرطان پستان و در دام افتادن ادعاهای طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی روند پیشرفت این نوع سرطان را زیاد کرده و بیمار زمان طلایی درمان را از دست می‌دهد.

دبیر انجمن سرطان اصفهان، گفت: متأسفانه روی آوردن زنان به دام خرافات و استفاده از گیاهان دارویی باعث می‌شود روند درمان این بیماری بسیار طولانی‌تر شود و دوره درمان زودهنگام را از دست بدهند، ضروری است بانوان بدانند طب سنتی در درمان سرطان پستان جایگاهی ندارد و در روند درمان و بهبودی بیمار مبتلا به سرطان پستان اصلاً مؤثر نیست.

کد خبر 531118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.