رزمایش مقابله با حوادث احتمالی در پروژه‌های قطار شهری برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه از برگزاری رزمایش و تمرین آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی در اجرای پروژه های قطار شهری این کلانشهر خبر داد.

محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هرچه جوامع بزرگ‌تر شود حوادث و اتفاقات افزایش یافته و به دلیل پیشرفت تکنولوژی، اغلب تأثیر این رخدادها و حوادث بیشتر می‌شود.

وی افزود: بحران‌ها از قبل خبر نمی‌دهد و در هر زمان امکان وقوع آن وجود دارد که این رخدادها اغلب موجب خسارت جانی و مالی می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه ادامه داد: از آنجا که نگهداری شهر در برابر مخاطرات و حوادث از جمله وظایف شهرداری‌ها است، هرگونه رخداد طبیعی و بعضاً انسان ساخت، شهرداری و سایر مسئولان شهر را ملزم به انجام اقدامات لازم برای آمادگی واکنش سریع به تنش‌های اجتماعی و افزایش پایداری و تاب آوری، حفظ نظم و پاسخ سریع به بحران، بازسازی و باز توانی و ادامه فعالیت روزانه جامعه و شهروندان می‌کند، بنابراین باید تدابیر لازم پیش از وقوع حادثه با تقویت توان تصمیمگیری مدیران و هماهنگی اجرای به موقع در برابر حوادث و تهدیدات اندیشیده شود.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش و تمرین آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی در اجرای پروژه‌های قطار شهری در اصفهان، گفت: از اهداف این رزمایش می‌توان به سرعت عمل پرسنل در اطلاع رسانی حادثه، سرعت عمل پرسنل امدادی در امدادرسانی به مصدوم، آمادگی و هماهنگی تیم واکنش در شرایط اضطراری، بررسی نقاط ضعف، بررسی عملکرد تیم‌های امداد نجات، پشتیبانی و انتظامات، ایجاد هماهنگی بین تیم‌های امدادرسانی و اطلاع رسانی، آشنایی پرسنل جدید با تئوری امداد رسانی، آشنایی پرسنل با مانور و قابل لمس بودن شرایط اضطرار برای آنها و بررسی توانمندی استفاده از تجهیزات کمک‌های اولیه اشاره کرد.

بنکدار هاشمی تصریح کرد: از دیگر اهداف برگزاری این همایش بررسی توانمندی هدایت و رهبری پرسنل جهت ایمن سازی محل حادثه، جلوگیری از وقوع رخداد ناگوار، کاهش تنش و استرس نیروهای حاضر در محل، حضور به موقع نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و تیم امداد و نجات (اورژانس و هلال احمر و …) است.

کد خبر 531095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.