بازار ارز دیجیتال امروز ۳ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین نتوانست بالای سطح ۶۴ هزار دلار تثبیت شود و شاهد یک اصلاح قیمتی در این رمز ارز بودیم و به سطح ۶۰ هزار دلار واکنش مثبت نشان داد، پیش بینی رفتار نوسانی بین محدوده ۶۰ تا ۶۴ هزار دلار را برای این رمز ارز داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ دوشنبه سوم آبان‌ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۶۲ هزار و ۹۱۴ دلار
  • اتریوم چهار هزار و ۱۵۵ دلار
  • کاردانو دو دلار و ۱۵ سنت
  • بایننس کوین ۴۸۳ دلار و ۷۱ سنت
  • دوج کوین ۲۶ سنت
  • ریپل یک دلار و ۱۰ سنت
  • پولکادات ۴۳ دلار و ۸۵ سنت
  • یونی سواپ ۲۶ دلار و ۴۰ سنت
  • سولنا ۲۰۷ دلار و ۸۳ سنت
  • ترا ۴۳ دلار و ۲۵ سنت
  • مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۳ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین نتوانست بالای سطح ۶۴ هزار دلار تثبیت شود و شاهد یک اصلاح قیمتی در این رمز ارز بودیم و به سطح ۶۰ هزار دلار واکنش مثبت نشان داد، پیش بینی رفتار نوسانی بین محدوده ۶۰ تا ۶۴ هزار دلار را برای این رمز ارز داریم.(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

بازار ارز دیجیتال امروز ۳ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

اخبار مهم

تحلیلگران همچنان سطح قیمتی ۲۵۰ هزار دلار را برای بیت کوین زیر نظر دارند

به گفته مایکل وندی پوپ، سطح ۶۴ هزار دلار یک سطح حیاتی برای بیت کوین محسوب می‌شد که البته بازار در شکستن قاطع آن ناتوان ماند و حرکت اصلاحی آغاز شده است. به طور کلی سطوح بین ۵۶ تا ۵۹ هزار دلار محدوده خوبی برای خرید بیت کوین است.️ خوشبینی در مورد ادامه روند صعودی بیت کوین مانند گذشته از سمت و سوی معامله‌گران بلند مدت دیده می‌شود.

آرک اینوست هنوز برای خرید ETF رمزارزی اقدام نکرده است

بنیانگذار آرک اینوست (ARK Invest)، کتی وود (Cathie Wood)، اعلام کرد که شرکت سرمایه گذاری صندوق قابل معامله بیت کوین ProShares را که اوایل این هفته راه اندازی شده بود، خریداری نکرده است.

در مصاحبه‌ای با بلومبرگ، کتی وود می‌گوید ARK Invest می‌خواهد ابتدا مفاهیم مالیاتی ETF آتی بیت کوین را درک کند.“نه، ما [ETF بیت کوین ProShares را خریداری نکرده ایم]. و یکی از دلایل این است که ما با دقت به آینده نگاه می‌کنیم، برخی از پیامدهای مالیاتی وجود دارد که ما می‌خواهیم بیشتر بدانیم، مربوط به کانتانگو است. کانتانگو در مقابل عقب ماندگی عادی می‌باشد، بنابراین هنوز اقدامی نکرده ایم.» وقتی قیمت پیش فروش یک قرارداد آتی بیشتر از قیمت فعلی یا لحظه‌ای باشد، بازار در حالت کنتانگو قرار دارد. از سوی دیگر، عقب ماندگی زمانی رخ می‌دهد که ارزش لحظه‌ای دارایی بیشتر از قیمت معاملات در بازار آتی باشد.

وود در ادامه می‌گوید بیت کوین “بانک جدیدی” است و السالوادور را مثال زد، جایی که میلیون‌ها نفر در حال حاضر از ارز رمزنگاری شده استفاده می‌کنند.“من فکر می‌کنم جذاب ترین چیزی که اتفاق می‌افتد در السالوادور است. آیا شنیده اید؟ آنها بیت کوین را به عنوان پول اصلی تصور کردند و رئیس جمهور که هر روز برای این کار توئیت می‌کرد و یک کیف پول Chivo برای همه افراد واجد شرایط ارسال کردند.

“سه میلیون کیف پول، دارای ۳۰ دلار بیت کوین بود، سه میلیون نفر آن را بارگیری کرده‌اند. تنها ۱.۲ میلیون در آن کشور دارای رابطه بانکی هستند. بنابراین این بانک جدید، کیف پول‌های دیجیتال است. و این در این کشور صادق خواهد بود، در سراسر جهان صادق خواهد بود. “

دو مورد از سه دارایی بزرگ شرکت آرک اینوست مربوط به رمزنگاری است. ARKW دارای سهام گری اسکیل (GBTC) به ارزش تقریباً ۳۹۰ میلیون دلار، حدود ۷ درصد از صندوق، و سهام صرافی کوین بیس به ارزش بیش از ۳۳۶ میلیون دلار، حدود شش درصد از صندوق است.

برق مصرفی هر واحد استخراج رمزارزها معادل مصرف ۲۴ هزار منزل مسکونی است

اخیراً گزارش شده است که دولت قزاقستان در حال بررسی قوانینی برای اعمال محدودیت‌هایی در زمینه عملیات استخراج ارزهای رمزنگاری شده است؛ حال، وزارت نیروی این کشور در پاسخ به چرایی این اقدام، به رسانه‌های محلی گفته است که مراکز داده‌ای که ارزهای دیجیتال را ضرب می‌کنند در هر ساعت ۵ مگاوات (MW) برق مصرف می‌کنند. تنها یک واحد استخراج ارز به طور متوسط ۳.۶ میلیون کیلووات (kW) در ماه برق می‌سوزاند. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که این مقدار برابر با مصرف ۲۴ هزار خانه است.

در حالی که چین امسال به شدت با استخراج کننده‌های ارزهای رمزپایه برخورد کرد، کشورهای آسیای میانه به خاطر نرخ پایین انرژی خود به مقصدی جذاب برای بسیاری از مشاغل این صنعت تبدیل شده‌اند. در نتیجه این تغییر، مصرف برق در کشوری مثل قزاقستان در ۹ ماهه امسال ۷.۴ درصد افزایش یافته و به حدود ۸۳ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است. به این ترتیب، بار فعلی تحمیل شده بر روی شبکه توزیع برق قزاقستان بیش از ۶۹۳ مگاوات برآورد شده است.

علاوه بر این، احتمال می‌رود در کنار تأسیسات مجاز، فعالیت و به تبع آن، مصرف برق تأسیسات غیرقانونی استخراج نیز افزایش یافته باشد. برآورد می‌شود که سهم استخراج کنندگان زیرزمینی ارزهای رمزنگاری در بازه‌های بین ۲۵۰ تا ۴۵۰ مگاوات متغیر باشد.

برآوردن نیازهای روزافزون صنعت استخراج ارز، مستلزم افزایش تولید برق تا حداقل ۱۰۰۰ مگاوات است که می‌تواند در چهار تا پنج سال آینده محقق گردد. در اوایل ماه اکتبر (اواسط مهر)، وزیر انرژی قزاقستان گفت که دولت قصد دارد نیروگاه‌هایی با ظرفیت ترکیبی سه هزار مگاوات بنا کند.

برای جلوگیری از وخامت اوضاع، این وزارتخانه محدودیت ظرفیت ۱۰۰ مگاواتی را برای مصرف کنندگان جدید متصل به شبکه برق این کشور توصیه می‌کند. انتظار می‌رود این اقدام بر پروژه‌های راه اندازی مزارع استخراج در کشور تأثیر بگذارد.

این تنها خبر بد برای استخراج کنندگان ارزهای رمزنگاری شده و سرمایه گذاران بالقوه در این کشور نیست. در این ماه، قانونگذاران طرحی برای معرفی و ثبت نام واحدهای استخراج فعال در کشور ارائه کردند. با افزایش نگرانی‌ها از افزایش مصرف انرژی در این بخش، گروهی از نمایندگان در ماژیلیس همچنین خواستار تصویب بهای برق بالاتر برای شرکت‌هایی هستند که در زمینه استخراج ارزهای دیجیتالی فعالیت دارند.

اطمینان ۴۰ درصد از جوانان آمریکایی از سرمایه گذاری روی ارزهای رمزنگاری شده است

پلتفرم تجارت ارزهای رمزنگاری شده بکت (Bakkt)، از بیش از دو هزار شهروند آمریکایی نظرسنجی کرد تا علت ورود سرمایه گذاران حوزه رمزنگاری به صنعت دارایی دیجیتال، و بزرگترین موانع پیش روی آنها را بررسی کند. همچنین نشان داد که کدام گروه سنی در رابطه با چنین سرمایه‌گذاری‌هایی، اعتماد بیشتری دارند.

رمزنگاری برای افراد مسن نیست

این نظر سنجی نشان داد که شرکت کنندگان جوان، به ویژه افراد زیر ۲۹ سال، کسانی بودند که بیشترین سرمایه گذاری را در بیت کوین و آلت کوین‌ها انجام داده‌اند. آنها همچنین مطمئن‌ترین و آگاه‌ترین به نظر می‌رسیدند. در مقابل، افراد بالای ۶۰ سال تقریباً هیچ تمایلی برای برخورد با این طبقه دارایی نشان نمی‌دهند.

با تفکیک نتایج بین جنسیت‌ها، مشخص می‌شود که مردان فعال‌تر و آگاهی بیشتری نسبت به زنان دارند. به عنوان مثال، ۴۶ درصد از شرکت کنندگان زن فکر می‌کردند که تنها راه سرمایه گذاری در بیت کوین، پرداخت تمام قیمت این کوین (نزدیک به ۶۵ هزار دلار در لحظه نوشتن این مطلب) است، در حالی که این درصد در بین مردان ۳۷ درصد است.

همچنین لازم به ذکر است که صاحبان رمز ارز قصد دارند با دارایی‌های خود چه کنند. ۵۸ درصد از شرکت کنندگان پاسخ دادند که می‌خواهند آنها را برای طولانی مدت نگه دارند، یا به عبارت دیگر گفتند که آنها هولدر (HODLer) هستند. ۴۳ درصد از آنها، با برنامه‌ریزی برای فروش در زمانی که بتوانند سود کوتاه مدت داشته باشند، در مقابل قرار دارند.

از نظر ظاهری، اکثر سرمایه گذاران، خیلی با احتیاط وارد دنیای رمزنگاری می‌شوند. زیرا تنها پنج درصد، بیش از هزار دلار در این بازار اختصاص داده‌اند، در حالی که ۲۸ درصد توکن‌ها را با قیمت ۲۰۰ دلار یا کمتر خریداری کرده‌اند.

علاوه بر این، شرکت کنندگانی که هیچ گونه مواجهه‌ای با بیت کوین یا آلت کوین‌ها ندارند، دلایل خود را برای داشتن چنین موضعی بیان کردند. “نوسانات بیش از حد” با ۳۲ درصد، به عنوان مهم‌ترین چالش رتبه بندی شد، در حالی که “من نمی‌دانم کجا سرمایه گذاری کنم” با ۲۴ درصد در رتبه دوم قرار گرفت. با این حال، ۳۲ درصد از غیر سرمایه گذاران اعتراف کردند که مایلند در شش ماه آینده وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۳ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 531086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.