هوای اصفهان در ۴ ایستگاه ناسالم برای گروه‌های حساس است

کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان امروز _ دوشنبه سوم آبان ماه در ساعت منتهی به ۱۰:۴۰ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۰۰ در وضعیت سالم ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان امروز _ دوشنبه سوم آبان ماه در ساعت منتهی به ۱۰:۴۰ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۰۰ در وضعیت سالم ثبت شده است.

روز گذشته نیز میانگین شاخص کیفی هوا در این شهر با قرار گرفتن روی شاخص ۱۳۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده بود.

دستگاه سنجش کیفیت هوای کلانشهر اصفهان اکنون در خیابان‌های خرازی با شاخص ۱۳۱، احمدآباد ۱۲۴، انقلاب ۱۱۲، استانداری ۱۰۳، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (سالمندان، کودکان کمتر از پنج سال، بیماران قلبی و دارای مشکلات تنفسی) قرار دارند و ایستگاه‌های باهنر ۹۷، جی ۹۶، پروین ۷۷، میرزاطاهر ۱۸ در وضعیت سالم قرار دارند.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های رهنان، باغ غدیر، دانشگاه، خواجو و رهنان فعال نیست همچنین دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های رودکی با شاخص ۹۶، ورزشگاه ۹۶، کاوه ۹۲، فرشادی ۹۵، مبارکه ۷۳ در وضعیت سالم قرار دارند.

در حال حاضر تنها ایستگاه فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان به جز اصفهان، شاهین‌شهر و سجزی است و شاخص کیفی هوای شاهین‌شهر روی عدد ۵۸ در وضعیت سالم و سجزی با قرار گرفتن روی ۱۰۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 531051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.