آغاز طرح ضربتی پاکسازی مناطق شهری

شهردار آبادان گفت: طرح ضربتی نخاله‌برداری، ساماندهی و زباله برداری با ۳۲ دستگاه ماشین سنگین در مناطق سه گانه شهر آبادان آغاز شد.

به گزارش ایمنا، حسین حمید پور اظهار کرد: این طرح با حضور ۱۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری، پسماند و فضای سبز در سه نوبت کاری آغاز و تا پایان نخاله برداری و پاکسازی محیطی شهر ادامه دارد.

وی افزود: در عملیات پاکسازی خیابان‌های آبادان از چهار دستگاه لودر، ۱۰ دستگاه کمپرسی، چهار دستگاه بیل بکهو، هشت دستگاه خاور، یک دستگاه بلدوزر، یک دستگاه بیل مکانیکی و چهار دستگاه تانکر شستشوی معابر استفاده شده است.

شهردار آبادان با تاکید بر ضرورت همراهی و مشارکت شهروندان در پاکیزگی محیط شهری، ادامه داد: به طور یقین بدون همیاری مردم قادر به نظافت و پاکیزه کردن شهر نخواهیم بود.

حمید پور بر ضرورت فرهنگ‌سازی عمومی در زمینه جمع‌آوری زباله و نخاله در میان شهروندان تاکید و خاطرنشان کرد: به منظور فراهم سازی زمینه مشارکت و همکاری مردم در زمینه معرفی خاطیان در بحث زباله و نخاله‌های ساختمانی بخشی در سامانه ۱۳۷ تعریف شده که شهروندان می‌توانند از این طریق موارد را به اطلاع ضابطان شهرداری برسانند.

وی با بیان اینکه وضعیت عمران و منظر شهری آبادان خوب نیست، گفت: آبادان به لحاظ زیرساخت شرایط خوبی ندارد و برای رفع آن نیاز به حمایت دولت و همراهی نمایندگان در تأمین، تخصیص و دریافت اعتبارات ویژه است.

شهردار آبادان تصریح کرد: برخی زمین‌ها در مناطق مختلف آبادان بدون ساخت و ساز رها شده و موجب زشت شدن منظر شهری شده‌اند و شهرداری بنا دارد با تذکر به صاحبان این زمین‌ها اقدام به حصار کشی آنها کند.

حمید پور افزود: با این وضعیت بودجه شهرداری آبادان که درآمدش ماهانه حدود ۱۷۰ میلیارد ریال ولی هزینه‌های جاری آن بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال است ارائه خدمات به شهروندان بسیار سخت اما شدنی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 531041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.