جنوب ناتینگهام جوان می‌شود

افتتاح مدرسه‌ای در منچستر، کمک‌های غذایی در بیرمنگام، تلاش برای بهره وری انرژی در بولتون، حمایت از مشاغل آسیب دیده در لیورپول و افتتاح پارکینگ سبز در ناتینگهام،عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پارکینگ جدید شهر ناتینگهام در انگلیس که مارش نام گرفته است و به نظر می‌رسد یکی از سبزترین پارک‌های این کشور باشد برای اولین بار در روز دوشنبه اول نوامبر به روی رانندگان باز می‌شود.

ساختمان مدرن این پارکینگ برای تغییر قسمت جنوبی مرکز شهر و تمام خیابان‌های اطراف آن دستخوش تغییرات عظیمی شده تا دروازه جدیدی به سمت ناتینگهام ایجاد شود. پروژه احداث پارکینگ در ژوئیه ۲۰۱۹ پس از تخریب پارکینگ قدیمی از سپتامبر ۲۰۱۷ آغاز شد و علیرغم تأثیر همه گیری کووید ۱۹ بر امور شورا اما این طرح ادامه یافت.

این پارکینگ دارای ۸۱ نقطه شارژ خودروهای برقی است که بیشترین مکان در هر نقطه در انگلستان است. همچنین دارای ۷۲۰ پنل خورشیدی در سقف بوده و انتظار می‌رود سالانه ۱۹۰ هزار کیلووات ساعت برق تولید کند که برای تأمین انرژی ساختمان کافی است. پیش بینی شده که این سیستم در سال اول کار بیش از ۵۳ تن کربن ذخیره کند که این مقدار معادل رانندگی با یک خودرو استاندارد در ۵۰۰ هزار مایل است.

جنوب ناتینگهام جوان می‌شود

در این پارکینگ جدید یک‌هزار و ۲۰۰ جای پارک خودرو شامل فضاهای اختصاصی قابل دسترسی، فضاهای والدین و کودکان و ۹۰ جای پارک موتور سیکلت وجود دارد که دارای پیشرفته‌ترین سیستم مدیریت وسایل نقلیه است که به پارک کنندگان کمک می‌کند تا سریع و کارآمد به فضایی جهت کاهش انتشار کربن برسند.

شهروندان از طریق این پارکینگ از محیطی دلپذیر با ترکیبی از تهویه طبیعی و مکانیکی که گردش هوای تمیز در ساختمان را تضمین می‌کند- بهره مند خواهند شد. همینطور امنیت با نظارت دوربین مدار بسته ۲۴ ساعته، محافظان در محل و نورپردازی با کیفیت بالا در اولویت قرار گرفته است. این پارکینگ خودرو اولین مرحله از توسعه جدید شهر است.

دیوید ملن، رئیس شورای شهر در خصوص این طرح گفت: واقعاً هیجان‌انگیز است که سرانجام آماده افتتاح پارکینگ جدید مارش برای رانندگان باشیم. این بخش مهمی از جوان سازی مناطق جنوبی شهر است که در حال انجام است و در حال حاضر تغییر چشمگیری در ظاهر و احساس این قسمت از مرکز شهر ایجاد کرده است. من واقعاً از همه ویژگی‌های سبز این مرکز جدید خوشحالم. مجموعه عظیمی از پنل‌های خورشیدی که به کل ساختمان و بیشترین نقاط شارژ در یک مکان برای رانندگان وسایل نقلیه برقی کمک می‌دهد.

جنوب ناتینگهام جوان می‌شود

بیرمنگام؛ کمک‌های غذایی به شهروندان

شورای شهر بیرمنگام اطمینان می‌دهد که خانواده‌های واجد شرایط دریافت غذای رایگان در مدرسه در تعطیلات نیم فصل آینده اکتبر، از کمک مورد نیاز خود برخوردار خواهند شد. شورای شهر با استفاده از ۱.۲ میلیون پوند از بودجه حمایتی خود، ۷۶ هزار کوپن سوپرمارکت برای کودکان سنین مدرسه، سه هزار مورد دیگر برای کودکان در سنین ابتدایی و معادل سه هزار کوپن برای جوانان پس از ۱۶ سال خریداری می‌کند. این در حالی است که صندوق حمایت دولتی از طرف دولت توسط مقامات محلی برای کمک به خانواده‌های ضروری تهیه می‌شود.

جاین فرانسیس، عضو کمیسیون آموزش، مهارت و فرهنگ شورای شهر در این خصوص اظهار کرد: خبر خوبی است که کوپن‌ها در اختیار مدارس و سایر محیط‌های آموزشی قرار می‌گیرد تا خانواده‌هایی که بیشترین نیاز به حمایت مالی را دارند بتوانند در نیمه ترم اکتبر به غذای سالم دسترسی پیدا کنند. ما مصمم هستیم که این حمایت را برای خانواده‌های واجد شرایط اعطا کنیم و اطمینان حاصل کنیم که کودکان می‌توانند به درستی تغذیه شوند.

شارون تامپسون، عضو کمیسیون کودکان و خانواده‌های آسیب پذیر گفت: فشار اقتصادی زیادی برای برخی از خانواده‌ها وجود دارد بنابراین این اخبار به شما اطمینان می‌دهد. این قابل توجه و نگران کننده است که تعداد کوپن‌هایی که ارائه می‌دهیم افزایش یافته است زیرا آثار بیماری همه گیر کرونا همچنان به طور فوق‌العاده‌ای به خانواده‌ها ضربه می‌زند. شورای شهر در حال بررسی برنامه‌هایی است که از بقیه بودجه حمایت مالی خانوار برای حمایت از نیازمندان در ماه‌های آینده استفاده کند.

لیورپول؛ حمایت از مشاغل آسیب دیده

با اعلام شورای شهر لیورپول یک منبع جدید مالی برای حمایت از مشاغل لیورپول که از همه گیری کووید ۱۹ آسیب دیده هفته آینده راه اندازی می‌شود. در مجموع ۲.۶ میلیون پوند از روز دوشنبه (۲۵ اکتبر) برای حمایت ویژه از مشاغل کوچک یا متوسط با ۱۰ تا ۲۴۹ کارمند در نظر گرفته می‌شود.

این طرح با عنوان تجارت در تجارت شناخته می‌شود که بخشی از یک برنامه ۸.۱ میلیون پوندی در سراسر شهر است. از زمان شروع همه گیری بیش از ۴۴ میلیون پوند بودجه اضطراری با موفقیت به بیش از ۴ هزار شغل تقسیم شده است.

استیو روترام، رئیس شورای شهر و جوآن اندرسون شهردار لیورپول در بیانیه مشترکی گفتند که در طول ۱۸ ماه گذشته، ما با هم همکاری کرده‌ایم تا منطقه خود را از بزرگترین چالشی که پس از زمان جنگ جهانی با آن روبرو شده است، نجات دهیم. این همکاری، خلاقیت و کار سخت منجر به میلیون‌ها پوند حمایت شد که به پایداری هزاران کسب و کار در همه مناطق لیورپول در بدترین بیماری همه گیر کمک کرد. بیش از ۴۴ میلیون پوند میان بیش از چهار هزار شغل تقسیم شد و هزاران شغل و معیشت را در این فرآیند نجات داد. در نتیجه ما بازیابی خود را از موقعیت بسیار قوی‌تری آغاز می‌کنیم.

آنها در ادامه بیانیه آورده‌اند: امروز ما ۲.۶ میلیون پوند دیگر برای شهر، که بخش بزرگی از اقتصاد محلی را تشکیل می‌دهد، تأمین می‌کنیم و اطمینان داریم که لیورپول و حومه سریع‌ترین و قوی‌ترین بهبود ممکن را دارند و هیچکس عقب نمانده است.

به دلیل این محدودیت و میزان بودجه موجود، میزان کمک‌های بلاعوض برای مشاغل فردی در مناطق مختلف محلی متفاوت خواهد بود.‌

منچستر؛ افتتاح مدرسه‌ای در شهر

در جلسه این هفته شورای شهر منچستر اعضای این شورا با تصویب اعتبار اضافی برای طرح‌های افتتاحی، به تکمیل یک مدرسه ابتدایی جدید در مرکز شهر کمک کردند. این مدرسه جدید با توجه به افزایش روزافزون خانواده‌ها در مرکز شهر زندگی می‌کنند به توزیع مطلوب‌تر خدمات میان آن‌ها و جذب دانش‌آموز خانواده‌های بیشتری که قصد سکونت در این منطقه را دارند کمک خواهد کرد.

برنامه‌های مربوط به این مدرسه ابتدا توسط یکی از اعضای شورا شهر در فوریه ۲۰۲۰ با هدف مدرسه و تحصیل رایگان در جهت توسعه آموزش برای مرکز شهر مورد توافق قرار گرفت. از آن زمان، شورای شهر منچستر با مشارکت یک شرکت خصوصی جزئیات این طرح را مورد بررسی قرار داد و اعتبارات لازم را پیش بینی نمود. این دبستان ظرفیت ۲۱۰ نفر دارد و انتظار می‌رود در سپتامبر ۲۰۲۳ افتتاح شود. در حال حاضر رایزنی‌های اصلی در مورد مدرسه جدید در حال انجام است و تا ۱۵ نوامبر ادامه دارد و پس از آن شورای شهر پیشنهادات خود را از حامیان مالی این مدرسه بررسی خواهد کرد.

گری بریجز، عضو اجرایی کودکان و مدارس در شورای شهر منچستر گفت: این یک لحظه بزرگ برای منچستر است. در اصل یک اتفاق بزرگ در خصوص آنچه ما می‌خواهیم در مرکز شهر باشد و در واقع یک مکان دوستدار خانواده با خانه‌ها و مشاغل زیاد است. مردم می‌خواهند در مرکز شهر آسایش داشته باشند بنابراین برای ما مهم است که زیرساخت‌های مورد نیاز را برای آنها فراهم کنیم تا بتوانند این کار را در هر مرحله از زندگی انجام دهند.

وی ادامه داد: داشتن یک مدرسه محلی خوب چیزی است که هر خانواده‌ای نیاز دارد و ساکنان مرکز شهر شایسته آن هستند. ساکنان این منطقه در کمتر از دو سال آینده از یک مدرسه جدید بهره مند خواهند شد که در سال‌های آینده به آنها و نسل آینده کودکان در مرکز شهر خدمت خواهد کرد.

بولتون؛ تلاش برای بهره‌وری انرژی

با اعلام صفحه رسمی شورای شهر بولتون، به این شورا بودجه‌ای اعطا شده است تا استانداردهای بهره‌وری انرژی را در املاک اجاره‌ای این شورا در شهر اعمال کند. این پول صرف اجرای حداقل استانداردهای بهره‌وری انرژی (MEES) در خانه‌ها می‌شود که به نوبه خود به اطمینان از گرم‌تر شدن خانه‌ها ، گرمایش مناسب و اقدامات مناسب برای بهره‌وری انرژی کمک می‌کند. این شورا ۹۵ هزار پوند از طرف بخش تجارت ، انرژی و استراتژی صنعتی (BEIS) از طریق مرکز انرژی میدلند (MEH) برای اجرای استانداردهای بهره‌وری انرژی دریافت کرده است.

لیندا وودینگز، عضو شورای شهر بولتون و عضو کمیسیون مسکن و میراث شورا گفت: خوشحالم که این بودجه به ما داده شده است تا بتوانیم استانداردهای بهره‌وری انرژی خانه‌های اجاره‌ای را در شهر بهبود دهیم. این به ما کمک می‌کند تا تفاوت واقعی را در زندگی ساکنان ایجاد کنیم، که برخی از آنها در خانه‌های بسیار سرد زندگی می‌کنند. این بودجه از اجرای املاک ناسازگار حمایت کرده و به ما در مقابله بیشتر با فقر سوختی شهرمان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: اجرای این مقررات در حال حاضر ثابت شده است که به بهبود استانداردهای مسکن در مناطق دیگر کشور کمک می‌کند و با استانداردهای بهینه بهره‌وری انرژی مسکن، می‌توانیم از زندگی مطمئن و سالم ساکنان در خانه‌های گرم خود اطمینان حاصل کنیم.

مایکل گالاگر، رئیس مرکز انرژی بولتون نیز در خصوص این طرح اظهار کرد: من و همکارانم در مرکز انرژی خوشحال هستیم که از شورای شهر بولتون به عنوان پیش گام در کاهش مصرف انرژی یاد می‌شود. به نظر می‌رسد از طریق بهبود کیفیت موجودی مسکن، بیش از ۹۵ هزار خانه اجاره‌ای با هدف مقابله با فقر سوختی و کاهش انتشار کربن تولید شده توسط بخش مسکن داخلی مورد توجه قرار گیرد.

لرد کالانان، وزیر تجارت و انرژی انگلیس نیز در رابطه با طرح فوق گفت: این بودجه به شوراها کمک می‌کند تا از مالکان با این تغییرات مهم در بهره‌وری انرژی حمایت کنند، اجرای این استانداردها به جلوگیری از فقر ناشی از سوخت کمک می‌کند و اطمینان می‌دهد که همه می‌توانند در خانه‌ای گرم با قبوض عادلانه انرژی زندگی کنند.

وی افزود: گرمایش خانه‌ها و ساختمان‌های ما تقریباً یک سوم کل انتشار کربن را تشکیل می‌دهد، یعنی بهره‌وری انرژی کمک می‌کند تا سبزتر شویم و به جاه طلبی‌های آب و هوایی پیشرو در جهان برسیم.

کد خبر 531034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.