زنان باردار بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال بروز نوع شدید بیماری کووید-۱۹ در میان زنان باردار بیشتر از دیگران است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آمار ارائه شده حاکی از این است که زنان باردار بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند، زیرا سیستم ایمنی آن‌ها به طور خاص عمل می‌کند. ویروس کرونا ریه‌ها و سیستم قلبی عروقی را هدف قرار می‌دهد. در طول دوران بارداری نیز این قسمت‌های بدن زنان تحت فشار قرار دارد به همین دلیل معمولاً زنان باردار دچار تنگی نفس می‌شوند.

گروهی از محققان به منظور بررسی احتمال بروز بیماری کووید -۱۹ در میان زنان باردار مطالعه جدیدی انجام دادند و ۹۱ هزار و ۴۱۲ زن که در سن باروری قرار داشتند را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هشت هزار و ۲۰۷ نفر از این افراد باردار بودند و احتمال بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) در میان این گروه از افراد ۵۰ درصد بیشتر بود. زنان باردار ۷۰ درصد بیشتر از دیگران به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کردند، اگر چه احتمال مرگ و میر آن‌ها بیشتر نبود.

زنان باردار بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان قرار دارند، بنابراین لازم است قوانین پیشگیرانه را رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و دستان خود را به صورت مرتب بشویند یا ضدعفونی کنند.

کد خبر 530985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.