اهمیت دریافت واکسن آنفلوآنزا

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن آنفلوآنزا مانع بروز بعضی از علائم جدی بیماری کووید-۱۹ می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان معتقدند که دریافت واکسن آنفلوآنزا به اندازه واکسن کووید -۱۹ اهمیت دارد. با افزایش تعداد مبتلایان به هر دو بیماری آنفلوآنزا و کووید -۱۹ حفظ سلامت و واکسیناسیون به موقع بسیار مهم است، زیرا بیماری‌های ذکر شده ممکن است به بیماری‌های شدید تنفسی تبدیل شود.

آیا اقدامات پیشگیرانه بیماری آنفلوآنزا خطر ابتلاء به کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد؟

بر خلاف این واقعیت که هر دو واکسن آنفلوآنزا و کووید -۱۹ علیه ویروس‌های مختلف عمل می‌کند، اقدامات پیشگیرانه مناسب می‌تواند خطر ابتلاء به هر دو بیماری را کاهش دهد. آمار ارائه شده نشان می‌دهد که سال گذشته اقدامات پیشگیرانه به منظور کاهش شیوع بیماری کووید -۱۹ خطر ابتلاء به آنفلوآنزا را به میزان قابل توجهی کاهش داد. دریافت به موقع واکسن آنفلوآنزا می‌تواند مانع بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ شود و به بهبود آن نیز کمک کند. با توجه به اینکه هنوز تعداد زیادی از افراد واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند یا کاملاً واکسینه نشده‌اند، ممکن است تعداد مبتلایان به بیماری‌های آنفلوآنزا و کووید -۱۹ در فصل زمستان افزایش پیدا کند.

آیا واکسن آنفلوآنزا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد؟

محققان اخیراً مطالعه جدیدی انجام دادند و بیش از ۳۷ هزار بیمار را مورد ارزیابی قرار دادند. آن‌ها خطر بستری شدن در بیمارستان افرادی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا بودند را هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پس از دریافت واکسن آنفلوآنزا بررسی کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن آنفلوآنزا نه تنها به طور قابل توجهی در برابر این بیماری مؤثر است، بلکه خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را نیز تا ۱۲۰ روز پس از واکسیناسیون کاهش می‌دهد. دریافت واکسن آنفلوآنزا می‌تواند مانع بروز بیماری‌هایی مانند سپسیس و ترومیوز ورید عمقی شود و زمان بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد.

واکسن آنفلوآنزا برای چه افرادی مناسب است؟

محققان معتقدند که دریافت واکسن آنفلوآنزا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را به طور کامل کاهش نمی‌دهد، افرادی نیز وجود دارند که هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند و همچنان در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. از آنجایی که نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آنتی بادی تولید شده در بدن پس از دریافت واکسن کرونا با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند و تأثیر آن از بین می‌رود، دریافت واکسن آنفلوآنزا برای افرادی که در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های آنفلوآنزا و کووید -۱۹ هستند و همچنین افراد مسن‌تر مناسب است.

بهترین زمان دریافت واکسن آنفلوآنزا چه موقع است؟

متخصصان معتقدند که لازم است افراد به منظور پیشگیری از بروز همزمان دو بیماری آنفلوآنزا و کووید -۱۹ واکسن آنفلوآنزا را در زمان مناسب دریافت کنند. همانطور که مشخص است واکسن آنفلوآنزا هر سال در زمان مشخصی در دسترس افراد قرار می‌گیرد تا از آن‌ها در برابر بیماری مورد نظر محافظت کند. بهترین زمان برای دریافت واکسن آنفلوآنزا اوایل پاییز و پیش از زمان اوج شیوع این بیماری است.

کد خبر 530975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.