تلاش برای توسعه فضای سبز متناسب با آب و هوای اصفهان/ به سلامت روان زنان شهر اهمیت می‌دهیم

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رویکردهای مدیریتی و تحقیقات علمی در راستای توسعه سرانه فضای سبز شهر شکل گرفته تا پوشش گیاهی و درختان متناسب با آب و هوای اصفهان در این کلانشهر ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی ضمن تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: نقش مدیریت شهری در ایجاد فضاهای شاداب و با نشاط در جامعه بسیار تأثیرگذار و پررنگ است چون شهر یک موجود زنده بوده و به همین علت ایجاد نشاط و شادابی در آن جزئی از وظایف مهم مدیریت شهری محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از وظایفی که مدیریت شهری در فضای کالبدی شهر دارد ایجاد حظ بصری و راهکارهایی برای مهیا کردن آرامش روانی شهروندان است بنابراین توسعه فضاهای فرهنگی و تفریحی با محوریت خانواده و ایجاد شور و نشاط اجتماعی توسط مدیریت شهری می‌تواند تأثیر بسزایی میان شهروندان داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: وقتی که خانواده‌ها دارای نشاط و شور زندگی باشند قطعاً به دنبال آن شهر نیز شاداب می‌شود و جامعه بانشاط سلامت اجتماعی را نیز به همراه دارد و به تبع آن یک جامعه سالم به سمت بالندگی و پویندگی اجتماعی پیش می‌رود.

کلاهدوزان با بیان اینکه فضای سبز یکی از محورهای اصلی برای سلامت جامعه بوده که اصفهان در این زمینه سرآمد شهرهای ایران است، تصریح کرد: نگهداری از فضای سبز در این برهه از زمان با توجه به خشکسالی زاینده رود دشوار است، اما مدیریت شهری اصفهان به طور جدی در تلاش برای حفظ فضای سبز گام برمی‌دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رویکردهای مدیریتی و تحقیقات علمی در راستای توسعه سرانه فضای سبز شهر شکل گرفته تا پوشش گیاهی و درختان متناسب با آب و هوای اصفهان در این کلانشهر ایجاد شود، تاکید کرد: یکی از بیشترین مطالبات شهروندان توسعه فضاهای سبز در محلات مختلف اصفهان بوده که در این راستا پیشنهادات مختلف و کارآمدی توسط خود آن‌ها ارائه شده است.

وی با بیان اینکه زیباسازی معابر، فضاها و المان‌های شهری از دیگر محوریت‌های مهم جامعه با نشاط و سالم است، افزود: اگر این فضاها در مسیر رفت و آمد شهروندان خوب و چشم‌نواز باشد، می‌تواند در روحیه آن‌ها تأثیر مثبت بگذارد.

کلاهدوزان با تاکید بر توجه مدیریت شهری به برگزاری مراسم و رویدادها متناسب با اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و ملی، تصریح کرد: هرچند مدیریت شهری حفظ و حراست و برگزاری آئین‌ها را وظیفه خود می‌داند، اما تزریق شادی و امید به شهر از این طریق تنها وظیفه مدیریت شهری نیست، بلکه همه شهروندان و ارگان‌ها باید در این امر شرکت کنند تا با خلق ایده‌های جدید و تازه بتوانیم شادی را به اصفهان بازگردانیم.

شهر باید بستر آموزش مهارت‌های اجتماعی باشد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وقتی مادر یک خانواده دارای سلامت روحی و جسمی باشد قطعاً تمام خانواده را نیز به سمت سلامت و شادابی سوق می‌دهد و همانطور که دیده شد مادران و زنان در دوره کرونا نقش بسیار مهمی را در سلامت خانواده داشتند.

کلاهدوزان تصریح کرد: در کنار مراقبت از سلامت خانواده برخی مادران همپای فرزندان خود آموزش مجازی را پشت سر گذاشتند و باید به همه مادرانی که با جان و دل در این مدت به خانواده خود خدمت کردند احترام گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه وقتی که یک زن از سلامت روانی برخوردار باشد می‌تواند آن را به همه افراد خانواده منتقل کند، گفت: خانواده یکی از بنیادی‌ترین ارکان جامعه بوده و در این راستا توجه اساسی به سلامت روان زنان بسیار حائز اهمیت است بنابراین شورای شهر در این خصوص خود را موظف به ارائه راهکار می‌داند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساختار وجودی انسان به گونه‌ای آفریده شده که نیازمند نشاط و شادابی است لذا اینکه چگونه این زیبایی‌ها را ببینیم وابسته به داشتن مهارت‌هایی است که با آموزش ایجاد می‌شود.

کلاهدوزان افزود: آموزش مهارت ارتباطات اجتماعی، کنترل خشم و مثبت اندیشی و مهارت‌هایی از این قبیل باعث رشد شادابی و نشاط فردی در میان شهروندان می‌شود بنابراین شهر باید بستری برای ارائه این آموزش‌ها و خلق ایده‌های جدید باشد تا در نتیجه آن شاهد ایجاد نشاط اجتماعی میان مردم کلانشهر اصفهان باشیم.

کد خبر 530968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.