ذهنیت خیلی خوبی روی هوادار است/ ذوب آهن خانه من است

"هوادار" نام یکی از تیم‌های تازه وارد لیگ امسال است که به نظر می‌رسد با هدایت رضا عنایتی و جمعی از مهره‌های جوان و باتجربه، قادر است چهره‌ای متفاوت‌تر را از تیم‌های تازه لیگ برتری شده به ثبت رساند. ابوالفضل عکاشه، بازیکن فصل قبل ذوب‌آهن یکی از خریدهای این تیم در فصل جاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل عکاشه مهاجم ۲۲ ساله هوادار تهران و متولد شهرضا است که پس از سپری کردن فصلی پرفراز و نشیب و تقریباً ناکام در ذوب‌آهن، شاگرد رضا عنایتی در هوادار شدهاست تا بتواند دوباره به روزهای خوبش بازگردد. عکاشه که سابقه عضویت در سپاهان را در کارنامه دارد، گل تاریخی صعود آلومینیوم به لیگ برتر را دو فصل قبل به ثمر رساند. او در اولین هفته به عنوان بازیکن تعویضی مقابل استقلال به میدان رفت و صاحب موقعیتی شد که اگر قدرش را بهتر می‌دانست، می‌توانست استقلال مجیدی را در ایستگاه نخست لیگ برتر متوقف کرده و نامش را بیش از پیش سر زبان‌ها بیاندازد. خبرنگار ایمنا، گفت‌وگویی با ابوالفضل عکاشه داشته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانیم:

هوادار چطور تیمی است و چه شد که این تیم را انتخاب کردی؟

هوادار تیم خیلی خوبی است که تازه به لیگ برتر آمده که و خود عنایتی هم مالکیت آن را در لیگ یک داشته است. طبق پرس‌وجویی که درباره آن در فصل قبل داشتم، شاید هوادار بودجه کمتری نسبت به سایر تیم‌ها داشته باشد اما عنایتی توانسته است با مدیریت خود و تلاش بچه‌ها، تیم را یک دل و به لیگ برتر صعود کند. قبل از آنکه به هوادار بیایم جلسه خیلی خوبی با آقای عنایتی داشتم و طبق تحقیقاتی که ایشان در خصوص من کرده بود، خوشبختانه نظرش مثبت بود و توانستم با هوادار قرارداد ببندم.

روند آماده‌سازی پیش فصل‌تان چگونه پیش رفت؟

حدود یک الی یک و نیم ماه قبل از بازی استقلال تمریناتمان شروع شد و اردویی یک هفته‌ای نیز در کردان کرج داشتیم. چند بازی تدارکاتی هم پیش از آغاز فصل داشتیم که خوشبختانه در این بازی‌های دوستانه در خصوص تاکتیک و سیستمی که قرار بود بازی کنیم را تمرین کردیم تا سیستمی که مد نظر عنایتی است را به دست آوریم.

ذهنیت خیلی خوبی روی هوادار است/ ذوب آهن خانه من است

بازی خیلی خوبی مقابل استقلال در هفته اول انجام دادید. فکر می‌کنم شناخت کافی از این تیم داشتید.

از حدود یک هفته قبل، عنایتی و کادرشان کاملاً استقلال را آنالیز کرده بودند که آنالیز خوبی هم بود، چرا که بازی دقیقاً به همان شکل پیش رفت. دقایقی از مسابقه بر بازی مسلط بودیم و موقعیت آن‌چنانی هم به استقلال ندادیم و بر حسب اتفاق بود که متأسفانه در دقیقه ۶۰ توپی آمد و وارد دروازه ما شد.

موقعیت‌هایی هم داشتید؛ به ویژه موقعیت فوق‌العاده‌ای که خودت به دست آوردی.

بله؛ موقعیت‌هایی داشتیم. متأسفانه بچه‌ها چند توپ زدند که وارد دروازه نشد. خودم هم یک موقعیت در دقیقه ۹۳ داشتم که توپ را اول با سر زدم و وقتی فیلم بازی را دیدم گفتم "تو که می‌توانستی راحت این توپ را بزنی، چرا نزدی" ولی در آن صحنه و در شرایط خود ورزشگاه اصلاً به توپ نرسیدم. بعد از این توپ خیلی حسرت خوردم و با خودم کلنجار رفتم که چرا این توپ گل نشد. به هر حال باید بازی با استقلال را کنار بگذاریم. متأسفانه دیداری بود که حق‌مان اصلاً شکست نبود و باید حتماً مساوی می‌گرفتیم اما فوتبال است و این اتفاق‌ها پیش می‌آید. همه و مخصوصاً خودم باید از این باخت، تجربه کسب کنیم و تجربه شد که باید در چنین صحنه‌هایی حتماً توپ را بزنم حالا گل می‌شود یا نمی‌شود. تازه هفته اول بود و بیست و نه هفته پیش رویمان است و مطمئنم با تدابیری که عنایتی و کادر فنی او دارند، قطعاً امتیازات خیلی خوبی را جمع می‌کنیم و تیم هوادار را به آنجایی که حقش است، در جدول می‌رسانیم. از این نظر می‌گویم مطمئنم که تنها چیزی که باعث موفقیت تیم می‌شود، همدلی و رفاقت است که در تیم ما عنایتی خیلی خوب توانسته آن را ایجاد کند. خدا را شکر همه بچه‌ها با هم همدل و پشت هم هستیم و قطعاً در بازی‌های آینده این همدلی را در زمین خواهید دید.

ذهنیت خیلی خوبی روی هوادار است/ ذوب آهن خانه من است

معمولاً تیم‌هایی که از لیگ یک به لیگ برتر می‌آیند، سعی می‌کنند مقابل تیم‌های مدعی به دفاع مطلق بپردازند اما دیدیم که هوادار شجاعانه و کاملاً رو به جلو بازی کرد. جسارت تیم شما از کجا می‌آمد؟

خیلی‌ها این ذهنیت را دارند که تیم‌هایی که از لیگ یک به لیگ برتر می‌آیند، چون تیم لیگ یکی بوده‌اند می‌آیند و به لیگ یک برمی‌گردند اما خدا را شکر دید مردم و هر کسی با او صحبت می‌کردم این بود که هوادار شخصیت خیلی خوبی دارد و کلاً با بقیه تیم‌هایی که از لیگ یک می‌آیند، فرق دارد. صحبت‌هایی که خیلی از دوستان داشتند این بود که هوادار می‌تواند پدیده لیگ برتر شود. می‌خواهم این را بگویم که ذهنیت خیلی خوبی روی تیم هوادار است و شخصیت تیم خوشبختانه خیلی خوب شکل گرفته است و مطمئناً خیلی بهتر هم می‌شود.

از هوادار کمی فاصله بگیریم. سال گذشته فصل پر نوسانی را در ذوب‌آهن سپری کردی. چه شد که در نهایت تصمیم گرفتی از ذوب‌آهن بروی؟

ذوب آهن باشگاه خیلی بزرگی است و من از بچگی در آکادمی آن بوده‌ام. از خود ذوب آهن هم در سالی که قلعه نویی بود از جوانان به بزرگسال آمدم و ذوب آهن خانه من است. واقعیت این است که سال گذشته نسبتاً فصل خوبی را نداشتم. نیم فصل اول شرایطم خوب بود و بازی می‌کردم اما جوان بودم و نتوانستم به درستی از موقعیت‌هایم استفاده کنم. نیم فصل دوم هم متأسفانه کمی بدشانسی آوردم و اسپاسم شدیدی در کمرم ایجاد شد و یک ماه از مسابقات دور بودم. از مصدومیت که برگشتم، تست کرونایم مثبت شد و همان طور که می‌دانید وقتی حتی یک هفته هم عقب می‌افتی و تمرین نمی‌کنی، یک نفر جای تو را می‌گیرد و تا بیایی دوباره جایگاهی که داشتی را پس بگیری، زمان زیادی می‌برد. تلاش زیادی کردم ولی متأسفانه این اتفاق برایم نیفتاد و قسمت نبود که نیم فصل دوم را بازی کنم و این یکی از بدترین نیم فصل‌هایی بود که تا کنون گذرانده‌ام.

قراردادت با هوادار برای چند فصل است؟

قراردادم را برای دو فصل بسته‌ام.

ذهنیت خیلی خوبی روی هوادار است/ ذوب آهن خانه من است

هدفت برای آینده بازی کردن در کدام باشگاه است؟

همان طور که همه می‌گویند هوادار تیم خوبی است، سکوی پرتاب خوبی هم مخصوصاً برای بازیکنان جوان هست، چرا که عنایتی مربی‌ای است که به جوانان اعتقاد زیادی دارد و از آنها استفاده می‌کند. خود او مهاجم هم بوده است و از این جهت من باید از تجربیاتش که می‌تواند در آینده خیلی به من کمک کند، بسیار استفاده کنم. هدفم نه ایران ولی انشاالله اروپا است که مطمئنم با تلاش و برنامه‌ریزی، به آن خواهم رسید.

به واسطه حضور در ذوب‌آهن و بازی هفته گذشته، شناخت خوبی از ذوب‌آهن و استقلال داری. به نظرت در بازی امروز کدام یک دست بالاتر را دارند؟

قشنگی فوتبال به این است که غیرقابل پیش‌بینی است. ولی به این اعتقاد دارم که قطعاً هر تیمی که بیشتر تلاش و دوندگی داشته و یک دل باشد، می‌تواند موفق باشد.

گفت‌وگو از: سروش فدایی _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 530967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.