ذوب آهن- استقلال/ جدال تارتار و مجیدی برای دومین برد!

ذوب آهن و استقلال در هفته دوم لیگ بیست و یکم با یکدیگر پیکار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ذوب‌آهن و استقلال امشب از ساعت ۱۸ در هفته دوم بیست و یکمین دوره لیگ برتر در اصفهان با یکدیگر دیدار خواهند کرد. این دو تیم در شرایطی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که ذوب آهن اصفهان در هفته اول رقابت‌ها توانست با گل دقایق پایانی سه امتیاز خوب را از خوزستان دشت کند و مهدی تارتار به نوعی علیرضا منصوریان را مغلوب تفکرات خود کرد. از طرف دیگر فرهاد مجیدی لیگ برتر را با برد برابر تیم تازه وارد هوادار شروع کرد. باید دید در مصاف تارتار و مجیدی کدامیک موفق خواهد بود و آیا سرمربی گاندو های اصفهانی می‌تواند در فاصله دو هفته لیگ برتر دومین مربی استقلالی را از پیش رو بردارد یا مجیدی با امتیاز از اصفهان به خانه بر می‌گردد.

مجیدی و تارتار به دنبال دومین برد

تیم‌های استقلال و ذوب آهن فردا در هفته دوم رقابت‌های لیگ بیستم یکم به مصاف هم می‌روند. این دیدار به میزبانی تیم اصفهانی برگزار می‌شود. استقلال و ذوب آهن در شرایطی به این دیدار رسیده‌اند که هر دو در بازی اول خود با نتیجه یک بر صفر مقابل رقبایشان به پیروزی رسیده‌اند. استقلال در بازی اول خود مقابل هوادار با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید و گل این دیدار را جعفر سلمانی برای آبی‌های تهران به ثمر رساند. آنها در این دیدار یک ضربه پنالتی را هم از دست دادند. ذوب آهن نیز در دقایق آخر مقابل صنعت نفت به گل پیروزی دست یافت و سه امتیاز ارزشمند را از آبادان به خانه آورد.

ذوب آهن- استقلال/ جدال تارتار و مجیدی برای دومین برد!

آخرین دیدار پیروزی از آن سبزپوشان

آخرین دیدار این دو تیم در فصل گذشته با نتیجه دو بر صفر به سود تیم اصفهانی به پایان رسید. استقلال از همان دیدار که مقابل ذوب آهن شکست خورد به نوعی از کورس قهرمانی خارج شد و سبزپوشان نیز بعد از این برد برابر استقلال روزهای سختی را پشت سر گذاشتند. در واقع پس از آن دیدار هر دو تیم در رقابت‌ها در صدر و قعر جدول موفقیت آن‌چنانی را کسب نکردند.

آمار تقابل‌های ذوب آهن و استقلال

استقلال در شرایطی به مصاف ذوب آهن خواهد رفت که در پنج دیدار قبلی‌اش با این تیم در ورزشگاه فولادشهر موفق به کسب برد نشده است. طلسم دیگر استقلال، پیروز نشدن در دو بازی ابتدایی لیگ در پنج فصل گذشته بوده و آخرین باری که استقلال توانست هر دو بازی ابتدایی‌اش در لیگ را ببرد، به لیگ پانزدهم برمی‌گردد. مجیدی امیدوار است که فردا در اصفهان بتواند هر دو طلسم را از بین ببرد البته به شرطی که تارتار و شاگردانش چنین اجازه‌ای به او بدهند. از طرف دیگر سرمربی این فصل ذوب آهن که در لیگ بیستم هدایت پیکان را به عهده داشت، در هر دو بازی رفت و برگشت توانست استقلال را متوقف کند و به دنبال این است که امروز باز هم از استقلال امتیاز بگیرد.

ذوب آهن- استقلال/ جدال تارتار و مجیدی برای دومین برد!

تقابل قدیمی‌های لیگ!

تقابل امروز میان استقلال و ذوب آهن یکی از قدیمی‌ترین تقابل‌های تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود؛ تقابلی که نقطه شروع آن به نیم قرن پیش بر می‌گردد. اولین بازی تاریخ دو تیم در مهرماه ۱۳۵۲ و در اصفهان برگزار شد و استقلال با دو گل حسن روشن و مسعود مژده‌ی برنده شد. هادی نراقی روی هر دو گل تأثیر داشت و دو گل استقلال به واسطه توان بالا و قدرت او بود. لازم به ذکر است که در اولین دوره جام تخت جمشید سپاهان نماینده اصفهان بود اما به دلیل وضعیت نامساعد این تیم، ذوب آهن با جذب هشت ستاره سپاهان به لیگ دسته اول تخت جمشید پای گذاشت.

ذوب آهن برای کسب اولین برد خود مقابل استقلال سه سال انتظار کشید تا اینکه توانست بالاخره در ۱۵ اسفندماه ۱۳۵۵ با تک گل حسن حاج رسولی‌ها به برد برسد.

دو تیم در طول تاریخ بازی‌های فوتبال ایران، نبردهای جذاب و دیدنی دیگری نیز از جمله فینال جام حذفی و مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا داشته‌اند. استقلال و ذوب آهن که هر دو حضور در فینال آسیا را در کارنامه دارند از نظر تعداد تقابل هم رکورد بسیار قابل توجهی ثبت کرده‌اند.

تا پیش از بازی امروز و در مجموع، استقلال و ذوب آهن در ۷۱ مسابقه به مصاف یکدیگر رفتند که سهم استقلال ۳۱ برد و سهم ذوب آهن ۲۰ برد بوده است و ۲۰ بازی نیز مساوی شده است.

کد خبر 530961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.