استانداری تهران تمام قد در کنار شهرداری پایتخت است

استاندار تهران با اشاره به اینکه مجموعه استانداری و شهرستان‌های اطراف با شهرداری تهران کاملا همراه و هماهنگ هستند، گفت: مجموعه استانداری تمام قد در کنار شهرداری است.

به گزارش ایمنا، محسن منصوری در حاشیه مراسم بهره‌برداری و بازدید از پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی مدیریت سیلاب غرب تهران با بیان اینکه در واقع با افتتاح این پروژه مشکلات شهر قدس در حوزه آب‌های سطحی هم حل می‌شود، اظهار کرد: مجموعه استانداری و شهرستان‌های اطراف با شهرداری تهران کاملاً همراه و هماهنگ هستند.

وی افزود: آنچه مربوط به حوزه مدیریتی تهران و شهرستان‌های اطراف آن وجود داشته باشد را با جدیت پیگیری می‌کنیم و در این خصوص جلسات تخصصی برگزار می‌شود تا سرعت کارها و فعالیت‌ها افزایش یابد و در اسرع وقت پروژه تکمیل شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: به واقع بهره بردار اصلی این طرح، منطقه غرب استان تهران و شهر قدس است چرا که با وجود روان آب‌ها و سیلاب‌ها دچار مشکل است.

منصوری گفت: آمادگی خود را اعلام می‌کنیم تا در مدیریت یکپارچگی شهری، در هم تنیدگی و هم پوشانی خوبی در حوزه خدمات شهری انجام شود و مجموعه استانداری تمام قد در کنار شهرداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه تهران آبستن حوادث است، ادامه داد: اگر در این خصوص آینده‌نگری نکنیم دچار مشکل خواهیم شد و سند آمایش استان تهران آینده‌نگری بوده و در این راستا زحمات شهرداری از این جنس است.

نقش شهرداری تهران در فضای بازچرخانی آب‌های سطحی مهم است

سردار علیرضا فخاری، معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه بهره گیری آب‌های سطحی در افق آینده باید بررسی شود، تاکید کرد: با آسفالت کردن کوچه‌ها و خیابان‌ها در سطح شهر، روان آب‌ها را به کانال‌های دفع آب و سپس به کویر هدایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شاهد بحران در تأمین منابع آب هستیم، گفت: باید برای فضای بازچرخانی آب در مناطق دارای شیب تند فکر اساسی کرد که نقش شهرداری در این امر بسیار مهم است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) خاطرنشان کرد: در بحث نذورات آسمانی سرانه سالانه کشور ۲۵۰ میلیمتر مکعب بوده که این رقم در سطح جهان ۸۵۰ میلیمتر است.

فخاری اضافه کرد: در بخش سرانه مصرف ۱۰۵ میلیارد متر مکعب در دسترس داریم که ۹۱ درصد آن صرف بخش کشاورزی می‌شود.

معاون هماهنگ کننده قرار گاه خاتم انبیا (ص) گفت: مصرف آب در حوزه صنعت ۲ درصد سهم مصرف ماست که این رقم در سطح جهانی ۲۲ درصد و در حوزه شرب و بهداشت ۷ درصد است که سهم جهانی نیز ۱۰ درصد است.

منبع: ایرنا

کد خبر 530957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.