همزمان با میلاد پیامبر ۳۲ زندانی آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: همزمان با میلاد پیامبر، ۳۲ نفر از زندانیان جرائم‌ غیرعمد با همت مؤسسه چترخوشبختی میهن و با پذیرش اعسار و گذشت شاکی و آورده خود زندانیان از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش ایمنا، اسحاق ابراهیمی در آئین آزاد سازی این تعداد زندانی، اظهار کرد: این زندانیان، مجرم نیستند به دلیل نوسانات اقتصادی، خشکسالی و فقر… و تأمین معاش خانواده بدهکار و گرفتار زندان شده‌اند.

وی افزود: مؤسسه چتر خوشبختی میهن برای آزادی این زندانیان ۲۵۰ میلیون تومان کمک کرد و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از بدهی آنان نیز با پذیرش اعسار توسط مراجع قضائی موافقت شد، ۵۰۰ میلیون تومان آورده خود زندانیان و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان هم شکات از حق خود گذشت کردند.

محسن انصاری منش، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس نیز در مراسم آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، تاکید کرد: در سند تحول قضائی استفاده از نهادهای مردمی و گروه‌های جهادی برای زندانیان عمد و غیرعمد به عنوان یک اولویت سازمانی مورد توجه قرار گرفته است و شیوه استفاده از گروه‌های جهادی روشن و تبیین شده است.

وی افزود: با حضور زندانی در زندان نه تنها مشکل وی حل نمی‌شود بلکه همسر و فرزندان او نیز گرفتار و آسیب می‌بینند.

معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان‌های فارس اضافه کرد: برای اینکه آسیب متوجه این عزیزان نشود باید همه نهادهای مردمی و خیرین با مجموعه سازمان زندان‌ها همکاری کنند و نگاهی ویژه به جامعه زندان داشته باشند.

محمدرضا تاتلاری، مدیرعامل مؤسسه چتر خوشبختی میهن نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم روزی برسد که زندان‌های ما به مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی تبدیل شوند.

وی با اشاره به انگیزه این مؤسسه خیریه برای آزادسازی زندانیان، تصریح کرد: رسالت ما گره گشایی از گرفتاری و مشکلات مردم است و یکی از اولویت‌های ما، آزادسازی زندانیان است که در مرحله اول، تعداد ۲ نفر از زندانیان از زندان‌های استان فارس آزاد شدند و در این مرحله نیز ۱۲ نفر با کمک ۲۵۰ میلیون تومانی مؤسسه چتر خوشبختی میهن از زندان آزاد می‌شوند.

مدیر عامل مؤسسه چتر خوشبختی میهن ابراز امیدواری کرد: علاوه بر آزادسازی زندانیان، بتوانند بحث اشتغال زندانیان پس از خروج از زندان را نیز فراهم کنند و شروع آن با زندان‌های شیراز باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 530949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.