شرایط مالی اجازه جذب نیرو نمی‌دهد

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردل گفت: شرایط مالی اجازه جذب نیرو نمی‌دهد.

محمد نصیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش نشانی شهر اردل با شش نفر نیرو در حال فعالیت است که از این تعداد یک نفر به زودی بازنشسته می‌شود.

وی با اشاره به امکانات آتش نشانی این شهر تصریح کرد: این آتش نشانی دارای سه خودرو است که دو مورد برای اطفای حریق و یک خودرو در عملیات‌های امداد و نجات استفاده می‌شود.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردل ادامه داد: یک ایستگاه در خروجی شهر به سمت ناغان و یک ایستگاه نیز به تازگی در ورودی شهر شکل گرفته که در حوادث شهری، غرق‌شدگی و کوهستان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه این آتش نشانی از نظر تجهیزات بسیار ضعیف و شدیداً نیازمند حمایت است، تاکید کرد: آتش نشانی اردل معین برخی روستاها است که آنها را تحت پوشش دارد البته برای عملیات‌های خارج از محدوده شهر با دستور ستاد بحران اعزام خواهیم داشت.

نصیری اظهار کرد: امکانات و تجهیزات آتش نشانی شهر اردل اندک است به نحوی که دارای یک ست تجهیزات غواصی هستیم این در حالی است که این شهر دارای رودخانه بوده و سالیانه حوادث غرق‌شدگی رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: حوادث جست و جو در آب تنها با یک غواص انجام می‌شود با وجود اینکه چهار نفر از نیروهای آتش نشانی غواص بوده و آموزش تخصصی آن را گذرانده‌اند.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردل خاطرنشان کرد: آتش نشانان این واحد تمامی حوادث اعم از جاده، غرق‌شدگی و… را پوشش داده البته پیشگیری و آموزش با همین تعداد نیرو است.

وی خاطرنشان کرد: چارت آتش نشانی شهر را در سال‌های گذشته با چهار نیرو شکل دادند در صورتی که براساس جمعیت هر دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت به یک نیروی آتش نشان احتیاج دارد که در نهایت با پیگیری به شش نیرو افزایش یافته است.

نصیری گفت: این در حالی است که هر آتش نشان باید بعد از ۲۴ ساعت فعالیت، ۴۸ ساعت استراحت داشته باشد، اما با تعداد نیروهای موجود این امکان فراهم نیست و در حقیقت روزانه با دو نیرو حوادث پوشش داده می‌شود.

وی گفت: اگر تعداد حادثه‌ها افزایش یابد کمبود نیرو به وضوح مشاهده می‌شود.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردل با بیان اینکه نیروهای این آتش نشانی پنج ماه است حقوق دریافت نکردند، عنوان کرد: در حال حاضر دو نفر نیروی دیگر نیاز است که پشتیبان نیروهای اطفای حریق هم باشد اما متأسفانه شرایط مالی شهرداری اجازه نمی‌دهد.

کد خبر 530938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.