تجهیزات غواصی نیاز مبرم شهر است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردل گفت: نگاه‌ها در سطح ملی باید به تجهیزات آتش نشانی‌ها تغییر کند

محمد نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نوع حادثه‌ها در آتش‌نشانی متفاوت است و مشخص نیست هر عملیات چگونه خواهد بود.

وی افزود: با توجه به وجود رودخانه‌ها، تجهیزات غواصی نیاز مبرم شهر است. همچنین سالیانه چندین مورد حوادث کوهستان داریم که تجهیزات کوهنوردی هم نسبت به تعداد حوادثی که رخ می‌دهد کافی و به روز نیست.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردل تصریح کرد: آتش نشانی دارای دو خودروی اطفا است که یکی از آنها تنها چندان کارایی ندارد و حداقل دو خودروی دیگر نیاز شهر است.

وی با بیان اینکه نگاه‌ها در سطح ملی باید به تجهیزات آتش نشانی‌ها تغییر کند، ادامه داد: تجهیزات باید آماده باشد زیرا در حوادث مردم توقع بهترین عملکرد را دارند و نبود تجهیزات قابل قبول نیست.

نصیری عنوان کرد: با وجود اینکه برای ساختمان‌های بلند نردبان نداریم اما مجوز احداث حدود دو مورد ساختمان بلند صادر شده است. اگر روزی حادثه‌ای در آنها رخ دهد آتش‌نشانی امکان ارائه خدمات ندارد.

وی ادامه داد: در شهرهای بزرگ کشور میزان معبر و بن بست بودن معابر برای صدور مجوز مدنظر قرار می‌گیرد، اما در شهر اردل به این نکته توسط شهرداری در دوره‌های گذشته توجه نشده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردل، تصریح کرد: با توجه به نبود دستگاه تنفسی به هنگام عملیات و نیاز مبرم به آن، پیگیری‌های لازم انجام و در نهایت سال گذشته یک دستگاه برای آتش‌نشانی تهیه شد.

کد خبر 530936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.