۱۱۰ دستگاه اتوبوس به زودی وارد خیابان‌های تهران می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه ناوگان اتوبوسرانی تهران و شهروندانی که از این ناوگان استفاده می‌کنند، در ۱۱ سال گذشته از کمبود اتوبوس در رنج بوده‌اند، گفت: با ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران، این اتوبوس‌ها وارد چرخه خدمات‌رسانی به شهروندان می‌شوند.

به گزارش ایمنا، سید مجتبی شفیعی در جریان بازدید امروز خود از کارخانه ایران خودرو دیزل، اظهار کرد: استفاده از اتوبوس‌های تولید داخل، علاوه بر تقویت ناوگان اتوبوسرانی، گام عملی مدیریت شهری در جهت پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی و صنعت ملی نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه اتوبوسرانی تهران و خطوط پیش‌بینی شده در این شبکه به شکل قابل قبولی طراحی شده‌اند، افزود: با این وجود، به دلیل کمبود اتوبوس و فرسودگی ناوگان، اعزام اتوبوس به ایستگاه‌ها و خطوط با تأخیر صورت می‌پذیرد.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه برای به حداقل رساندن این تأخیر، علاوه بر جبران تدریجی بیش از یک دهه خلأ تاریخی در نوسازی ناوگان، نیازمند هوشمندسازی حداکثری سامانه اتوبوسرانی هستیم، خاطرنشان کرد: این دو موضوع مهم به موازات هم پیش می‌روند تا در راستای خدمات‌رسانی هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان، علاوه بر تقویت سخت‌افزاری ناوگان، شاهد تجهیز نرم‌افزاری شبکه نیز باشیم.

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز با تاکید بر اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای دوران پسا کرونا آماده می‌شود، تأکید کرد: نوسازی ناوگان با ورود اتوبوس‌های جدید، بازسازی ناوگان از طریق اوورهال اتوبوس‌های قدیمی، باز مهندسی سیستم مدیریت هوشمند شبکه و ناوگان، بازنگری در سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها و مدیریت اعزام آنها به خطوط و ایستگاه‌ها از جمله ساز و کارهایی است که برای ارتقا و بهبود خدمات ناوگان اتوبوسرانی پیش‌بینی کرده‌ایم‌.

منبع: ایسنا

کد خبر 530908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.