۹۰ درصد گل های فضای سبز در خزانه شهرداری تولید می شود

شهردار تالش گفت: ۹۰ درصد گل های فصلی مورد نیاز فضای سبز این شهر در خزانه شهرداری تولید می شود.

شهرام غنی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری تالش مالکیت دو گلخانه در خیابان‌های تختی و معلم هر کدام به مساحت ۵۰۰ متر مربع را در اختیار دارد که در سال دو بار در گلخانه‌ها بذرپاشی صورت می‌گیرد و ۹۰ درصد گل‌های مورد نیاز فضای سبز شهری در آن پرورش داده شده و سایر گونه‌های مورد نیاز خریداری می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بذرپاشی گل‌های فصلی همیشه بهار، میمونی، مینا چمنی، قرنفل، گازانیا، رعنا زیبا، شب بو زعفرانی و شقایق کالفرنیا در خزانه شهرداری انجام شده است. و در بهمن ماه سال جاری به منظور زیباسازی فضای سبز شهری تالش در پارک‌ها، بلوارها، میادین، لچکی های کوچک این شهر کاشته می‌شود.

شهردار تالش گفت: ۹۰ اصله درخت از گونه‌های بومی عنبرسائل، افرا، نارون و برگ انجیری به زودی خریداری می‌شود. و به همراه انواع گل‌های فصلی در پارک جدیدالاحداث ۱.۵ هکتاری کرگانرود کاشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آبیاری فضای سبز، به صورت سنتی با استفاده از تانکر آب انجام می‌شود. و ۲۵ کارگر شهرداری تالش، وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

غنی زاده از شهروندان درخواست کرد: به منظور حفظ و نگهداری فضای سبز شهری از کندن گل‌ها، قطع درختان و رها کردن احشام در محدوده شهری خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 530900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.