ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای اروپا برای غذا معرفی شد

گران‌ترین شهرها برای صرف غذا در رستوران شامل اسلو، کپنهاگ و برگن و ارزان‌ترین شهرها برای غذاخوردن در بیرون از منزل شامل استانبول، سنت پترزبورگ و بوداپست می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به اینکه کپنهاگ به عنوان کانون غذا خوردن در جهان شناخته می‌شود، جای تعجب نیست که این شهر بالاترین قیمت غذاها را داشته باشد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای اروپایی برای صرف غذای خارج از منزل در کشورهای اسکاندیناوی قرار دارند.

طبق این مطالعه سه شهر گران قیمت برای صرف غذا شامل اسلو، کپنهاگ و برگن و سه شهر ارزان قیمت برای غذا خوردن در بیرون از منزل شامل استانبول، سنت پترزبورگ و بوداپست می‌شود. این تجزیه و تحلیل بر اساس قیمت یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت، قیمت یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط، هزینه یک وعده ناهار، قیمت یک وعده شام و هزینه یک سه وعده غذا در یک رستوران ایتالیایی است.

اسلو؛ گران‌ترین شهر اروپا برای غذا

نتیجه بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که اسلو با میانگین هزینه وعده غذایی ۶۶.۴۸ یورو برای دو نفر که تقریباً ۴۰۰ درصد بیشتر از میانگین هزینه غذا در استانبول است، به عنوان گران‌ترین شهر اروپایی برای لذت بردن از یک وعده غذایی بیرون از منزل در بین شهرهای اروپایی شناخته می‌شود و در صدر فهرست گران‌ترین شهرهای اروپا برای غذا خوردن قرار می‌گیرد.

ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای اروپا برای غذا معرفی شد

۲ شهر نروژ در صدر گران‌ترین شهرها برای غذا خوردن

کشور نروژ، عنوان دو شهر از سه شهر گران قیمت (اسلو و برگن) برای صرف غذا را در بین شهرهای اروپایی به خود اختصاص می‌دهد. البته میانگین دستمزد خالص ماهانه در این کشور بالای ۳ هزار و ۶۸ یورو است. در حالی که میانگین حقوق خالص ماهانه در ترکیه به ۳۴۶ یورو می‌رسد.

هزینه ۹۴ یورویی هر غذا در کپنهاگ

کپنهاگ با میانگین هزینه ۶۳ یورو برای غذا خوردن دو نفری در رستوران، دومین شهر گران اروپا برای صرف غذا شناخته می‌شود و دومین شهر از لحاظ بالاترین هزینه برای یک وعده غذایی متوسط است؛ هزینه ۹۴.۱۰ یورویی که تنها ۴.۸۰ یورو کمتر از قیمت غذا خوردن در شهر اسلو است.

استانبول، ارزان‌ترین شهر اروپا برای غذا خوردن

هزینه غذا خوردن در بیرون از منزل در استانبول، بزرگترین شهر ترکیه، ۱۷.۴۲ یورو برای دو نفر است. در این شهر بسیاری پیشنهادهای زیادی برای خوردن ناهار کم‌هزینه وجود دارد و لقب ارزان‌ترین شهر غذاخوری در اروپا را به خود اختصاص می‌دهد.

ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای اروپا برای غذا معرفی شد

سن پترزبورگ، دومین شهر ارزان اروپا برای رفتن به رستوران

سن پترزبورگ، دومین شهر ارزان اروپا برای صرف غذا در خارج از منزل بوده که هزینه متوسط غذا در رستوران‌های آن برای دو نفر ۲۱.۶۰ یورو است. در این شهر روسیه انواع رستوران‌های ارزان قیمت وجود دارد. متوسط قیمت غذا در یک رستوران متوسط سن پترزبورگ ۳۰.۱۰ یورو است که ۱۰.۹۰ یورو بیشتر از شهر استانبول است.

بوداپست؛ به عنوان سومین شهر ارزان اروپا برای غذا خوردن

بوداپست به عنوان سومین شهر ارزان‌قیمت اروپا برای صرف غذا در خارج از منزل شناخته می‌شود که در آن صرف غذا برای دو نفر فقط ۲۲.۵۰ یورو هزینه دارد. همچنین پایتخت مجارستان، عنوان ارزان‌ترین مکان برای صرف سه وعده غذا در یک رستوران ایتالیایی با میانگین هزینه ۳۱ یورو برای دو نفر را به خود اختصاص می‌دهد.

کد خبر 530888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.