نشست و برخاست کنید و بلیط رایگان بگیرید

کلوژ ناپوکا معروف به شهر گنج رومانی سبک زندگی سالم را با خدمات حمل و نقل عمومی ترکیب کرده است؛ در این شهر برای دریافت بلیط حمل و نقل عمومی، شهروندان باید ۲۰ بار نشست و برخاست کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اولین ایستگاه اتوبوس‌های ورزشی هوشمند در رومانی با حمایت شهرداری و شورای شهر کلوژ ناپوکا راه اندازی شد. شهروندانی که وارد چالش ۲۰ اسکات (نشست و برخاست) در دو دقیقه شوند، "بلیط سلامتی" رایگان دریافت می‌کنند.

ایستگاه اتوبوس هوشمند در یکی از خیابان‌های اصلی شهر درست در کنار ایستگاه اتوبوس واقع شده است. بلیط رایگان، برای یک سفر در شبکه حمل و نقل عمومی شهر معتبر است. معمولاً هزینه چنین بلیطی در کلوژ ناپوکا ۲.۵ لئوی رومانی (۰.۵ یورو) است.

نشست و برخاست کنید و بلیط رایگان بگیرید

در این ایستگاه هوشمند نرم افزاری تعبیه شده است که تعداد اسکات زدن مسافران را شمارش می‌کند و پس از پایان ۲۰ نشست و برخاست، بلیط اتوبوس معتبر برای سفر در شبکه حمل و نقل صادر می‌شود.

دسترسی به بلیط ویژه هر روز بین پنج صبح تا ۲۳ بعد از ظهر امکان پذیر است. ایستگاه اتوبوس شامل سیستم صدور بلیط هوشمند، نظارت تصویری و خدمات بهداشتی روزانه است. هدف این طرح تشویق عموم مردم برای انجام ورزش و داشتن تحرک در برنامه روزانه‌شان است.

پیش از این نیز مسکوی روسیه چنین اقدامی را طی برگزاری مسابقات المپیک زمستانی در ایستگاه‌های مترو انجام داده بود که با استقبال بی‌نظیری همراه بود.

نشست و برخاست کنید و بلیط رایگان بگیرید

کد خبر 530849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.