گردشگری مانند هوا ضروری است/ معرفی سایر صنایع از مجرای صنعت گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری بیش از یک صنعت است و مانند هوا ضروری خواهد بود، بسیاری از جلوه‌های ظهور صنایع دیگر نیز با کمک حوزه گردشگری تحقق می‌یابد و صنایع از این مجرا برای معرفی خود بهره می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر شالبافیان، شنبه_ یکم آبان ماه_ در مراسم رونمایی از ویدئوهای یک دقیقه‌ای داستان‌های ناگفته اصفهان اظهار کرد: اتاق بازرگانی در حوزه گردشگری در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی انجام داده است، تغییر نگاه اتاق بازرگانی اصفهان به حضور فعالانه در انجام مسئولیت‌های اجتماعی ستودنی است و قطعاً الگویی برای اتاق بازرگانی‌های سطح کشور باشد.

وی ادامه داد: ویدئوهایی یک دقیقه‌ای که در خصوص داستان‌های ناگفته اصفهان ساخته شده به گردشگری موضوعی پرداخته است، مهم‌ترین توصیه برنامه‌ریزان و بازاریابان گردشگری توجه به گردشگری موضوعی است، بناها، شیوه زندگی، غذا و سوغات از جمله محورهایی است که باید در حوزه گردشگری به آن توجه کرد تا به پایداری این حوزه کمک کند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: گردشگری در اصفهان بیش از یک صنعت است و مانند هوا ضروری خواهد بود، بسیاری از جلوه‌های ظهور صنایع دیگر نیز با کمک حوزه گردشگری تحقق می‌یابد و صنایع از این مجرا برای معرفی خود بهره می‌گیرند و بدون گردشگری پیشرفت نخواهند کرد، رویکردی که اتاق بازرگانی اصفهان در پیش گرفته در بلندمدت منفعت اقتصادی تمام شهر را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: تقویت زیرساخت‌ها و شبکه حمل‌ونقل بین‌شهری در تقویت گردشگری نقش‌آفرین و مؤثر است، ساخت ویدئوهای یک دقیقه‌ای داستان‌های ناگفته اصفهان در واقع یک اعلان عمومی برای دعوت مردم به بازدید از اصفهان است، باید این فراخوان را یک آغاز دانست نه یک پایان، در محور شرقی اصفهان یک کاشان باستانی دیگر نهفته است و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی لازم است فعالیت‌های خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا محور شرق و غرب اصفهان نیز بتوانند شاهد توسعه گردشگری باشند.

شالبافیان تصریح کرد: تولید محتواهای که در حوزه گردشگری انجام می‌شود، مهم است، لازم است این تولید محتواها در ایجاد توسعه و القای این موضوع به مخاطبان تأثیرگذار باشد و باید به طبیعت‌گردی و بوم‌گردی که حوزه‌های گردشگری است نیز توجه شود و تنها نباید به یک حوزه پرداخت.

ضربه مهلک کرونا به گردشگری

وی با اشاره به اهمیت پایداری حوزه گردشگری، اضافه کرد: گردشگری بعد از برجام و اتفاقات دیگر آسیب دیده بود و کرونا ضربه مهلکی به این حوزه زد، متنوع کردن بازار هدف در پایدار کردن حوزه گردشگری مؤثر خواهد بود، در هر شهری باید از ابزارهای در دست برای پیشرفت صنعت گردشگری استفاده کرد تا این صنعت پایدار باشد همچنین لازم است این ویدئوها تکثیر و منتشر شود اما باید علاوه بر معماری و فرهنگ قدیم به حوزه‌های دیگر در این زمینه نیز پرداخته شود، هر شهری به تنوع گردشگری اهمیت دهد کمتر دچار آسیب خواهد شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر اینکه انجام واکسیناسیون به احیای گردشگری کمک می‌کند، اظهار کرد: باید به تقویت گردشگری داخلی پرداخت تا بتوان به پایداری و احیای این حوزه کمک کنیم، البته در ستاد کرونا مصوب شده تا از تأسیسات رسمی گردشگری حمایت شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در بودجه بحث تقاضای گردشگری نیز لحاظ شود، گفت: وزارت خارجه در ابتدا لازم است درخواست صدور ویزا را از طریق دفاتر مسافرتی و اقامتی در تأسیسات رسمی گردشگری که دارای پروانه بهره‌برداری باشد، انجام دهد تا باعث تقویت حوزه گردشگری شود و امیدوارم کارگروه ستاد خلاق سفر با حمایت استانداری اصفهان و پیگیری دیگر مسئولان تشکیل شود و طرح‌های مطرح شده هم به نتیجه برسد و نیمه تمام نماند.

شالبافیان تصریح کرد: گردشگر انفرادی می‌تواند با رعایت پروتکل‌ها وارد کشور شود و نباید مانعی در این زمینه وجود داشته باشد به ویژه در دوره‌ای از کرونا که صدور ویزای گردشگری متوقف شده بود، اما همچنان ویزای گردشگری درمانی صادر می‌شد و آمارهای این حوزه علی‌رغم محدود بودن، نشان‌دهنده پتانسیل‌های جدی در صنعت گردشگری است.

وی تاکید کرد: وزارتخانه میراث فرهنگی پیشنهاد ایجاد مرکز جهانی گردشگری و صنایع‌دستی را به سازمان جهانی گردشگری داده و طرح، مورد پذیرش قرار گرفته است و چون این طرح را ایران داده، ابتکار عمل در دست ما است و ایران پتانسیل‌های خوبی در این حوزه دارد و این اقدام فرصتی برای شهرهای بزرگ مانند اصفهان است.

کد خبر 530834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.