تراکم‌فروشی موجب خدشه‌دار شدن فضای سبز خوانسار شده است

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: پروژه‌های غیر کارشناسی و تراکم فروشی موجب خدشه‌دار شدن فضای سبز شهری خوانسار شده است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد در مراسم راه‌اندازی کارخانه آسفالت شهر خوانسار با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و نوسانات قیمت‌ها برای مردم کمر شکن شده است، اظهار کرد: به دلیل کمبود درآمد شهرداری‌ها پروژه‌های عمرانی شهری زیادی معوق مانده است.

وی افزود: مهمترین رکن توسعه شهرستان وفاق و همدلی بین مردم و مسئولان است و نباید شکافی ایجاد شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تأکید بر مطالبه گری مردم نسبت به توسعه شهر، تاکید کرد: با وجود پیشرفت امکانات شهری اما هنوز محرومیت‌هایی وجود دارد می‌طلبد در توسعه شهرها دقت شود تا خدمات و امکانات به شکل عادلانه توزیع شود.

حفظ بافت تاریخی و باغ شهر خوانسار اهمیت دارد

جمالی نژاد با اشاره به حفظ بافت تاریخی و باغ شهر خوانسار، تصریح کرد: پروژه‌های غیر کارشناسی و تراکم فروشی موجب خدشه‌دار شدن فضای سبز شهری خوانسار می‌شود، برای توسعه صنعت و کارآفرینی باید به سمت شهر دیجیتال نه به سمت ایجاد صنایع آلاینده برویم.

وی با بیان اینکه ورود سرمایه‌گذار می‌تواند موجب درآمد پایدار شهری برای خوانسار می‌شود، گفت: پیشنهاد می‌کنم شهر خوانسار به پایلوت دوستدار محیط زیست و اکوسیستم تبدیل شود تا تولید زباله در این شهر به صفر برسد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه شهرداری‌ها به عنوان نهاد مستقل عمومی غیر دولتی هستند، خاطرنشان کرد: باید درآمد شهرداری‌ها از دولت جدا شود چراکه مشارکت سرمایه‌گذار در پروژه‌های شهرداری موجب بلوغ شهری است.

جمالی نژاد با اشاره به راه‌اندازی کارخانه آسفالت شهرداری خوانسار، افزود: در غرب استان کارخانه آسفالت کم نداریم و راه‌اندازی این کارخانه در خوانسار موجب توسعه شهر شده و ارتقای شاخصه اقتصاد و اشتغال شهر را به همراه دارد.

منبع: مهر

کد خبر 530809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.