خزعلی: همدلی در مسائل مشترک سبب یکپارچگی جامعه اسلامی می‌شود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: همدلی و هم‌افزایی بر سر مسائل مشترک، دشمنان را نا امید می کند و جامعه اسلامی را یکپارچه علیه همه کینه ها و بدخواهی ها و جنگ افروزی ها مهیا می‌سازد.

به گزارش ایمنا، دکتر انسیه خزعلی روز شنبه در نشستی با عنوان «نقش بانوان تقریبی در تکوین تمدن اسلامی» که با حضور بانوان اهل تسنن و فرهیختگان و اندیشمندان حوزه زنان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم آیه شریفه «رحما بی نهم» هر چه بیشتر محقق شود و همدلی و هم افزایی حول مسائل مشترک، دشمنان را ناامید و جامعه اسلامی را یکپارچه علیه همه کینه‌ها و بدخواهی‌ها و جنگ افروزی ها مهیا می‌کند.

وی افزود: این یکپارچگی مشت محکمی خواهد بود بر دهان آنان که از تفاوت‌ها و دیدگاه‌ها و سلایق مختلف برای خود بهره می‌گیرند.
خزعلی خاطرنشان کرد: امیدواریم ایده‌ها و نظرات ارائه شده توسط بانوان اهل سنت و اشتراک گذاری این ایده‌ها، آغازی برای حرکت‌های بزرگ‌تر و فراتر در سطح ملی و بین المللی باشد.

وی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این نشست شنیدن سخنان خواهران اهل سنت است، یادآور شد: وحدت بین شیعه و سنی یکی از فرامین اصلی شرع و دین است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه سخنان بانوان اهل سنت اشاره به نقش تمدن سازی بانوان در بحث‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و همچنین بحث‌های مجازی است، ادامه داد: یکی از عواملی که اکنون موجب اختلاف یا افزایش تفاهم می‌شود فضای مجازی است و از آنجا که بخش عمده‌ای از کاربران فضای مجازی را زنان تشکیل می‌دهند، آنها نقش برجسته ای در مدیریت این فضا دارند.

خزعلی خاطرنشان کرد: سبک زندگی که زنان در خانواده نهادینه می‌کنند و هوشیاری که به همسر و سایر اعضا می‌بخشند حتی قصه‌هایی که از دوست و دشمن در قالب داستان به فرزندان می‌آموزند بسیار تاثیرگذار است و باید به این موضوع توجه ویژه داشت زیرا اگر این بنا کج گذاشته شود سرانجامی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: در حقیقت اگر خشم و کدورت در دل فرزند جا گیرد از بین بردن آن آسان نیست و دشمن بر این امر سوار می‌شود و می‌بینیم که در سراسر دنیا شیعه و سنی به جان هم می‌افتند.

خزعلی یادآور شد: این نقش‌ها با هوشیاری و زیرکی زن در خانواده مدیریت می‌شود و می‌تواند نگذاشت به اینجا ختم شود. در معاونت امور زنان شنوای همه مطالب مطرح شده هستیم و در حد توان پیگیر خواهیم بود و تلاش می‌کنیم وحدت حفظ شود زیرا وحدتی سیاسی و تاکتیکی نیست بلکه وحدت اعتقادی است که این وحدت در خانواده و جامعه شکل می‌گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 530781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.