خودکشی از برج ستارخان بعد از قتل همسر

خودکشی از برج ستارخان بعد از قتل همسر، قتل پایان اختلافات زناشویی، کلاهبرداری کارشناس خرید ارز دیجیتال، مرگ دردناک ۴ زن و مرد در دزفول، طلاق عجیب عروس جوان از همسرش در ماه عسل، اسرار قتل تاجر ایرانی در گرجستان برملا شد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۱۳:۳۰ چهارشنبه گذشته به قاضی محمدجواد شفیعی خبر رسید که زنی حدوداً ۴۵ ساله در خانه‌اش به قتل رسیده است. با اعلام این گزارش، بازپرس جنایی تهران به همراه تیم تجسس پلیس آگاهی در محل جنایت حضور یافتند و با جسد زنی مواجه شدند که بر اثر خفگی جان باخته بود. زن جوان به همراه همسر و کودک ۹ ساله‌اش زندگی می‌کرد اما روز حادثه فرزند این زوج در خانه پدربزرگ و مادربزرگش بود و در محل حادثه حضور نداشت. با توجه به اینکه خبری از شوهر این زن نبود و به‌نظر می‌رسید فرار کرده است فرضیه جنایت از سوی وی قوت یافت. اما در ادامه تحقیقات، حقایقی فاش شد که حدس تیم جنایی درباره اینکه شوهر این زن قاتل است را به یقین تبدیل می‌کرد.

بررسی‌ها حکایت از این داشت که این زوج از حدود یک سال و نیم قبل با یکدیگر دچار اختلافات شدیدی شده بودند به حدی که زن جوان از یک سال قبل خانه را ترک کرده و جدا از شوهرش زندگی می‌کرد. ماجرای اختلاف آنها به دادگاه خانواده کشیده شده و مرد جوان از همسرش برای ترک خانه شکایت کرده بود. سرانجام دادگاه حکم بر الزام به تمکین داد و این یعنی زن جوان باید به خانه همسرش بازمی‌گشت.

با اعلام این حکم و وساطت خانواده‌ها و بزرگان فامیل، زن جوان یک روز قبل از حادثه با شوهرش آشتی کرده و به خانه‌اش برگشت. اما روز حادثه پدر شوهر این زن هرچه به موبایل عروس و پسرش زنگ زد تا احوالشان را جویا شود، آنها جواب ندادند و تماس‌ها بی‌پاسخ ماند. پدر شوهر با توجه به اختلافاتی که میان عروس و پسرش بود، به‌شدت نگران وضعیت آنها و عدم‌پاسخگویی‌شان شده و خودش را به خانه آنها رساند. اما هرچه زنگ زد کسی در را باز نکرد و او ناچار شد قفل در را بشکند. پدرشوهر وقتی قدم در خانه عروس و پسرش گذاشت با پیکر بی‌جان عروس و غیبت پسرش مواجه شد و وحشت زده پلیس را خبر کرد.

با مشخص شدن این حقایق معلوم شد که کسی جز شوهر این زن قاتل نیست که پس از جنایت فرار کرده بود. از سوی دیگر پزشکی قانونی ساعت مرگ زن جوان را به چند ساعت قبل یعنی صبح روز چهارشنبه اعلام کرد. همچنان که نام شوهر این زن در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفته و تحقیقات در محل جنایت ادامه داشت دقایقی بعد گزارش یک حادثه سقوط مرموز مردی به قاضی محمد جواد شفیعی بازپرس ویژه قتل که در محل جنایت در حال تحقیق بود اعلام شد. به‌گفته مأمور پلیس که با تلفن قاضی کشیک تماس گرفته بود، قربانی مردی جوان و مجهول‌الهویه بود که از طبقه نوزدهم برجی در خیابان ستارخان به پایین پرتاب شده و جان باخته بود.

اهالی ساختمان، مرد جوان را نمی‌شناختند و به‌نظر می‌رسید از ساکنان برج نیست. مشخصات او با همسر زنی که به قتل رسیده و نامش در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفته بود مطابقت داشت. به این ترتیب مشخص شد که عامل جنایت در جریان درگیری با همسرش وی را به قتل رسانده و ساعتی بعد قدم در برج مسکونی گذاشته و از تراس طبقه نوزدهم خودش را به پایین پرتاب کرده تا به زندگی‌اش پایان بدهد. به این ترتیب اجساد این زوج جوان با دستور قاضی جنایی تهران به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

قتل پایان اختلافات زناشویی در ایلام

سرهنگ جمال موسوی اظهار کرد: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر وقوع یک فقره چاقوکشی و قتل زن جوان در یکی از محله‌های شهرستان، بلافاصله مأموران انتظامی و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل جنایت اعزام شدند.

وی افزود: مأموران پلیس با بررسی صحنه جرم و انجام تحقیقات میدانی دریافتند، این زن توسط شوهرش با ضربات چاقو مصدوم و به علت شدت جراحات، جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با اشاره به اینکه فرد قاتل قبل از رسیدن مأموران از محل متواری شده بود، ادامه داد: تلاش کارآگاهان پلیس برای دستگیری متهم به قتل شروع شده است. طبق تحقیقات اولیه مأموران علت انجام این قتل، اختلافات زناشویی بوده است.

کارشناس خرید ارز دیجیتال کلاهبردار از آب درآمد

سرهنگ داوود معظمی گودرزی اظهار کرد: مدتی قبل یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که چندی پیش از طریق فضای مجازی با فردی که خود را متخصص و کارشناس خبره ارزهای دیجیتال مطرح کرده بود، آشنا شده و این فرد مدعی شده که می‌تواند با خرید ارز دیجیتال طی مدتی کوتاه سود کلانی به مالباخته پرداخت کند.

وی ادامه داد: شاکی نیز پس از مدتی به این فرد اعتماد کرده و سه میلیارد ریال از سرمایه‌اش را در اختیار این فرد قرار داده است، اما پس از واریز وجه دیگر هیچ پاسخی به تماس‌های شاکی نداده و در این هنگام بوده که متوجه شده مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

گودرزی با بیان اینکه رسیدگی به این موضوع با فوریت در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت، گفت: مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و بهره گیری از مهندسی معکوس موفق به شناسایی متهم این پرونده شده و پس از اخذ مجوز از مقام قضائی این فرد را در مخفیگاهش در یکی از مناطق جنوبی شهر تهران دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: متهم پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن به جرم خود یعنی کلاهبرداری از شهروندان در پوشش کارشناس خبره بازار رمز ارز اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه متهم بیش از هشت میلیارد ریال به همین شیوه از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، گفت: همچنین تا کنون و در جریان رسیدگی به این پرونده ۱۴ شاکی شناسایی شده‌اند و اقدامات برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگان همچنان در دستور کار قرار درد.

مرگ دردناک ۴ زن و مرد در دزفول

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دزفول گفت: بر اثر سقوط یک دستگاه سواری پژو پارس در کانال آب نزدیک روستای سیدنور چهار نفر از سرنشینان کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.

رضا روان‌پور افزود: ظهر امروز جمعه در اثر انحراف خودروی سواری پژو پارس در جاده سیدنور به سمت زیارتگاه امامزاده ابوالبشیر و سقوط خودرو در کانال آب، دو زن، یک مرد و یک کودک دو ساله به دلیل غرق شدگی در آب جان باختند و سه نفر دیگر مصدوم شدند.

وی اظهار کرد: مصدومان این حادثه پس از انجام اقدامات درمانی اولیه توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی برای ادامه روند درمان به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شدند.

وجود کانال‌های آبیاری بدون حفاظ و تردد از جاده‌های خاکی و آسفالته کنار این کانال‌ها هر از گاهی منجر به سقوط خودروها به درون کانال‌ها و بروز حوادث تلخ منجر به مرگ می‌شود.

طلاق عجیب عروس جوان از همسرش در ماه عسل!

وقتی تمام وظایف و کارهای منزل بر عهده یک نفر باشد مطمئناً مشکلی پیش خواهد آمد، تازه عروس مصری ثابت کرد که حتی زوجی که چند روز از ازدواجشان می‌گذرد و در زیباترین روزهای زندگی مشترک هستند هم با این مسئله و مشکل می‌توانند از هم جدا شوند.

این زوج که در دوران نامزدی به شدت عاشق هم بودند و به قول خودشان، اطرافیان عشق آنها را عشق آتشین می‌خواندند، پس از ازدواج با تغییر وضعیت عجیب و غیر قابل باوری روبرو شده و به فکر جدایی افتادند.

تازه عروس ۲۸ ساله مصری دو هفته بعد از ازدواج برای طلاق از همسرش به دادگاه خانواده مراجعه کرد. همسر ۳۱ ساله این تازه عروس که به دلیل درآمد بالای خود و بیزینس پرسودش زمان زیادی را در خانه سپری می‌کند هیچ کمکی به همسرش نکرده و موجب خستگی بیش از حد او شده است برای همین عروس خانم جوان که از کار زیاد و سخت منزل که البته بایستی به تنهایی انجام می‌داد خسته شده بود اقدام به طلاق کرد.

" سامار" می‌گوید: همسرم ساعات طولانی در خانه است و مشغول استراحت اما هرگز کمکی به من نمی‌کند و فکر می‌کند تمام کارهای منزل وظیفه‌ی من است؛ زمانی که از او کمک خواستم در نهایت بی توجهی به خستگی من گفت که من زن خانه دار هستم و وظیفه‌ی من انجام این گونه کارهاست پس اجازه شکایت ندارم. بعد از گذشت چند روز و رفتار نامناسبش با من، وقتی متوجه شدم که او چه رفتار و تفکر نامناسبی نسبت به زنان دارد به یقین رسیدم که زندگی با او کاملاً اشتباه است.

پول و ثروت بیش از حد او باعث شده است که خود را مستحق هر گونه رفاهی بداند و به هیچ وجه به رفاه من که همسر و هستم توجه و اهمیتی قائل نشود. روزی من به شدت عاشق همسرم بودم و عشق ما زبان زد خاص و عام بود اما ۲ هفته بعد از ازدواج و شروع زندگی مشترکمان متوجه شدم که برای شناخت یک انسان حتماً باید با او زیر یک سقف زندگی کرد و بس.

اسرار قتل تاجر ایرانی در گرجستان برملا شد

روز ۲۳ اسفند سال ۹۰ جسد مرد جوانی که یکی از ایرانیان صاحب منصب در گرجستان بود داخل دفتر کارش کشف شد. مرد جوان با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود و به دنبال این جنایت کارآگاهان جنایی پلیس گرجستان وارد عمل شدند.

در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که مرد ۴۴ ساله با ضربات متعدد چاقو در دفتر کارش در تفلیس به قتل رسیده و با توجه به نبود آثار ورود به عنف، این احتمال مطرح شد که عامل این جنایت با مقتول آشنا بوده است.

در تحقیقات صورت گرفته از سوی پلیس گرجستان، آنها موفق به شناسایی هویت متهم نشدند، اما اعضای خانواده مقتول مدعی شدند که قاتل را می‌شناسند و از او به اتهام قتل پسرشان در گرجستان شکایت کردند. به دنبال شکایت اولیای دم، مرد جوان به نام هرمز بازداشت شد اما او منکر قتل و مدعی شد از این جنایت بی‌خبر است.

با گذشت ۱۰ سال از قتل مرد ایرانی در تفلیس، هرمز که در این مدت درزندان بود پس از استرداد به ایران با توجه به داشتن دستور قضائی برای دستگیری وی توسط کارآگاهان پلیس بین‌الملل ناجا بازداشت و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار داده شد.

مرد ۴۳ ساله ابتدا منکر جنایت بود اما در ادامه تحقیقات و با توجه به مدارکی که کارآگاهان پلیس آگاهی در مقابل او قرار دادند، به جنایت اعتراف کرد و گفت: من در ترکیه زندگی می‌کردم اما سال ۹۰ آنجا را برای پیدا کردن کار ترک کرده و راهی گرجستان شدم. حدود سه هفته‌ای در تفلیس بودم که با مقتول آشنا شدم. او از افراد سرشناس و تاجر معروفی بود که چند بار برای کار به دفترش رفته بودم.

او ادامه داد: روز حادثه به دفتر او رفتم و در حال صحبت بودیم که ناگهان به خاطر موضوعی با هم بحث کردیم و او شروع به توهین کرد. من حرفی نزدم و با عصبانیت و ناراحتی دفتر او را ترک کردم در خیابان پیاده راه می‌رفتم که مرد دست فروشی را دیدم او چاقو و خنجر می‌فروخت. خنجری خریده و دوباره به دفتر کار او برگشتم. چند ضربه به گردن و قفسه سینه او زدم و بلافاصله آنجا را ترک کردم. با شکایت اولیای دم بازداشت شدم اما منکر قتل شدم. با این حال در زندان بودم و پس از تحمل ۱۰ سال حبس در کشور گرجستان با توجه به توافق‌های انجام شده در رابطه با انتقال متهمان بین مقامات کشور ایران و گرجستان، به ایران برگردانده شدم.

با اعتراف متهم جوان به قتل، به دستور بازپرس پرونده او روانه زندان رجایی شهر شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 530769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.