پروژه‌های غیرکارشناسی به بافت شهرها آسیب وارد می‌کند

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: اجرای پروژه‌های غیرکارشناسی و تراکم فروشی به بافت تاریخی شهرها آسیب وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد در جلسه‌ای با شهردار خوانسار با اشاره به مشکلات مردم در شهرها اظهار کرد: مشکلاتی اقتصادی و تحریم‌ها و نوسانات قیمت‌ها و تورم برای مردم کمرشکن شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی شهری زیادی در شهرها به لحاظ نبود اعتبارات معوق مانده است، گفت: در ۴۰ سال انقلاب بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم، اما هیچکدام مسیر هموار نظام را خدشه دار نکرده است که این نشان دهنده اعتماد مردم به بدنه نظام است و باید همواره پشتوانه مردمی به نظام حفظ شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اینکه رکن توسعه شهر مهم‌ترین مؤلفه است، گفت: با وجود توسعه شهرها، اما هنوز شاهد مشکلات فرهنگی هستیم لذا اگر می‌خواهیم پیشرفت متوازن باشد در توسعه شهر باید توزیع خدمات و امکانات عادلانه باشد.

جمالی نژاد با بیان اینکه بافت تاریخی و اقلیم شهری خوانسار حفظ شود، تصریح کرد: با اجرای پروژه‌های غیر کارشناسی و تراکم فروشی فضای باغ‌شهر خوانسار خدشه دار نشود، برای توسعه صنعت و یا کارآفرینی به سمت شهر دیجیتال برویم نه اینکه به سمت ایجاد صنایع آلاینده برویم که محیط بکر شهر خوانسار را از بین ببرد که در آینده پشیمانی به بار خواهد داشت.

وی گفت: از ظرفیت و پتانسیل سرمایه‌گذاران در توسعه فضای سبز شهری و ایجاد درآمدهای پایه‌دار برای شهرداری استفاده شود تا شاهد کاهش مهاجرت باشیم.

کد خبر 530732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.