افزایش شهرهای قرمز همزمان با هشدار خیز ششم کرونا

آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور برخلاف هفته گذشته، نشان از افزایش شهرهای قرمز دارد و شهرهای آبی رو به کاهش است، این درحالیست که مسئولان نسبت احتمال خیز ششم کرونا از آبان ماه هشدار داده‌اند.

به گزارش ایمنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه از وضعیت ناپایدار و افزایش شهرهای قرمز کرونایی خبر داد و تاکید کرد: هرگونه عادی‌انگاری و کاهش مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند به افزایش آمار مبتلایان و قرمز شدن مجدد شهرها بیانجامد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، اکنون شهرستان‌های جلفا، مرند در استان آذربایجان شرقی، اشنویه، بوکان، پیرانشهر در استان آذربایجان غربی، استهبان در استان فارس، بانه، سقز در استان کردستان، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه، چرام، کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد، زرندیه در استان مرکزی و مهریز در استان یزد در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

بنا بر این گزارش، طبق آخرین آمار رنگ‌بندی کشور، اکنون ۱۶ شهرستان قرمز، ۱۱۹ شهرستان نارنجی، ۲۲۷ شهرستان زرد و ۸۶ شهرستان آبی است.

هفته گذشته ۲۴ مهرماه شهرستان‌های اشنویه، بوکان، پیرانشهر، سردشت در استان آذربایجان غربی، استهبان در استان فارس، سنندج در استان کردستان و پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه در وضعیت قرمز بودند و ۹ شهرستان قرمز، ۱۰۶ شهرستان نارنجی، ۲۲۸ شهرستان زرد و ۱۰۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار داشتند. با این وصف در طول یک هفته، هفت شهر به شهرهای قرمز کرونایی افزوده شده است.

افزایش شهرهای قرمز در حالیست که مسئولان وزارت بهداشت همواره نسبت به آغاز خیز ششم کرونا از آبان ماه هشدار داده‌اند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۵ مهرماه گفت: هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید در حالت آماده‌باش بمانیم و امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه‌های آینده، در وضعیت بهتری قرار بگیریم.

منبع: ایرنا

کد خبر 530704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.