پرداخت ۱۲۴۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های اقتصادی

صفحه رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در توئیتر نوشت: تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰، حدود هزار و ۲۴۱ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در توئیتر نوشت: تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰، حدود هزار و ۲۴۱ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵۸ درصد افزایش داشته است.

بر این اساس در شش ماه اول سال، سهم تسهیلات پرداختی با هدف تأمین سرمایه در گردش به کل بخش‌های اقتصاد حدود ۸۳۸ هزار میلیارد تومان (۶۷.۵ درصد کل تسهیلات) است. همچنین حدود ۱۱.۲ درصد کل تسهیلات در قالب ایجاد، حدود ۸.۴ درصد آن در قالب توسعه و ۵.۹ درصد برای خرید کالای شخصی، پرداخت شده است.

همچنین ‏در میان بخش‌های اقتصادی، بیشترین میزان تسهیلات پرداختی در شش ماهه نخست سال به بخش خدمات با سهم ۴۲.۹ درصد اختصاص داشته است. بخش‌های صنعت و معدن و بازرگانی نیز به ترتیب سهم‌های حدود ۳۰ درصد و ۱۵ درصدی از کل تسهیلات پرداختی را در این مدت داشته‌اند.

بر اساس این گزارش ‏سهم بخش کشاورزی از کل تسهیلات پرداختی در شش ماه اول سال برابر با ۷.۱ درصد و سهم مسکن و ساختمان نیز حدود ۵.۲ درصد است.

پرداخت ۱۲۴۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های اقتصادی

کد خبر 530687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.