ضرر عجیب لیورپول و سایر مدعیان لیگ برتر از جام ملت های آفریقا

رقابت های جام ملت های آفریقا، به زودی برگزار خواهد شد و تیم های انگلیسی نگران از دست دادن ستاره های خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جام ملت‌های آفریقا (AFCON) در ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار می‌شود و برای هواداران و مربیان لیگ‌برتر، غم از دست دادن بازیکنان کلیدی، بیش از هر چیزی منزجرکننده و زجرآور خواهد بود.

بازیکنان لیگ برتری در صورت حضور در لیست تیم‌ملی کشورشان برای این مسابقات، چند بازی را از دست خواهند داد؟ ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که انتظارش را دارند.

احتمالاً گروهی متشکل از ۴۰ بازیکن برای حضور در جام ملت‌های آفریقا انگلیس را ترک کنند و برخی از آن‌ها ممکن است تا هفته دوم فوریه (۲۶ بهمن) به تیم‌هایشان برنگردند. تا آن زمان ممکن است بسته به عملکرد تیم ملی کشورشان، هشت بازی (۶ بازی لیگ و ۲ بازی جام حذفی) از دست دهند.

اما قوانین فیفا می‌گوید:

بازیکنان باید از باشگاهشان جدا شوند و حداکثر تا صبح دوشنبه هفته قبل از هفته شروع رقابت نهایی مربوطه، خود را به تیم ملی کشورشان در محل رقابت‌ها و در کمپ تیم ملی معرفی کنند.

جام ملت‌های آفریقا در حالی برگزار خواهد شد که در بین تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، احتمالاً لیورپول بیشترین لطمه را از غیبت بازیکنان آفریقایی‌اش خواهد خورد، محمد صلاح، سادیو مانه و نبی کیتا بازیکنانی هستند که احتمالاً یک ماه اردوی قرمزها را ترک خواهند کرد تا برای تیم‌های ملی خود به میدان بروند.

برنامه مسابقات جام ملت‌های آفریقا به شکل زیر است:

مرحله گروهی: ۱۹ تا ۳۰ دی
یک شانزدهم نهایی: ۳ تا ۶ بهمن
یک چهارم نهایی: ۹ و ۱۰ بهمن
نیمه نهایی: ۱۳ و ۱۴ بهمن
فینال و رده بندی: ۱۷ بهمن

برنامه مسابقات لیورپول از تاریخ اعزام تا پایان مسابقات لیگ ملت‌های آفریقا (۲۷ دسامبر تا ۶ فوریه: ۶ دی تا ۱۷ بهمن) هم به اینگونه است:

لستر سیتی (خارج از خانه) سه شنبه ٧ دی
چلسی (خارج از خانه) یکشنبه ١٢ دی
برنتفورد (خانگی) شنبه ۲۵ دی
کریستال پالاس (خارج از خانه) شنبه ۲ بهمن
نیمه نهایی لیگ کاپ (در صورت صعود در ۱۴ و ۱۵ دی برگزار خواهد شد.)
و همچنین دور سوم و چهارم FA Cup: دور سوم در ۱۸ دی و در صورت صعود، دور چهارم در ۱۶ بهمن)

اگر بخواهیم بدترین حالت ممکن را بررسی کنیم؛ به این شکل است اگر مصر و سنگال به فینال این رقابت‌ها راه یابند، سادیو مانه و محمد صلاح ۶ بازی را از دست خواهند داد که عبارت‌اند از: لسترسیتی، چلسی، برنتفورد، کریستال پالاس و ۲ بازی در لیگ کاپ و اف ای کاپ انگلیس.

و اما بهترین حالت به این شکل است که هر سه تیم مصر، سنگال و گینه در مرحله گروهی حذف شوند. اگر این اتفاق رخ دهد، در صورت بازگشت سریع هر سه نفر، احتمال رسیدن آن‌ها به بازی با کریستال پالاس وجود دارد.

اما بعد از لیورپول یورگن کلوپ که بیشترین ضرر را از رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا می‌برد؛ اوضاع برای سایر مدعیان لیگ برتر فوتبال انگلیس که ستاره‌هایشان را از دست خواهند داد، چگونه خواهد بود؟

منچسترسیتی:

به نظر نمی‌رسد که منچسترسیتی پپ گواردیولا مشکل خاصی از نظر تعداد نفرات برایش ایجاد شود، چون ریاض ماحرز تنها بازیکنی خواهد بود که از سیتیزن‌ها غایب خواهد بود و به رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا سفر خواهد کرد.

چلسی:

ادوارد مندی و حکیم زیاش بازیکنانی هستند که احتمالاً به تیم‌های ملی خود دعوت خواهند شد. این دو بازیکن در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن این بازی‌ها را از دست خواهند داد: بازی با برایتون، لیورپول و منچسترسیتی

بر اساس قوانین فیفا؛ بازیکنان موظف‌اند حداکثر تا ۱۳ دی خود را به تیم ملی کشورشان معرفی کنند. این یعنی احتمال رسیدن بازیکنان لیورپول به بازی با لسترسیتی، در صورت تعامل فیفا و تیم ملی کشورشان وجود دارد ولی آن‌ها شانسی برای بازی با چلسی ندارند. همچنین بازیکنان چلسی نیز شاید به بازی با برایتون برسند.

البته یک احتمال دیگر هم وجود دارد، اینکه اگر فیفا حتی ۱ روز تاریخ اعلامی نماینده caf را جلوتر بیندازد، آن وقت بازیکنان چلسی، بازی با استون ویلا و بازیکنان لیورپول بازی با لیدز را از دست خواهند داد.

کد خبر 530685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.