شورای شهر باید برای شکل‌گیری شهرداری بافت تاریخی اصفهان قانع شود

رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهردار و شورای شهر باید برای شکل‌گیری شهرداری بافت تاریخی در اصفهان قانع شوند؛ لذا تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه را به بعد از بررسی کارشناسی در کمیسیون موکول خواهیم کرد.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نشست مدیران شهری و میراثی اصفهان و یزد، اظهار کرد: تجارب خوبی برای احیای بافت تاریخی در یزد اتفاق افتاده است که اجرای بعضی از آن‌ها می‌تواند تحولات بزرگی را در بافت تاریخی اصفهان رقم بزند.

وی افزود: وجه تمایز اقدامات برای بافت تاریخی یزد این است که به جای اتکا به سرمایه‌گذاری دولتی و شهرداری، بخش خصوصی به میدان آمده که این رویه می‌تواند منجر به رونق یافتن این بافت در شهرها شود.

رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه هر جا شهروندان وارد موضوعی شوند، موجب تحول خواهند شد، خاطرنشان کرد: احصای روش‌ها برای مشارکت بخش خصوصی و طرح‌های عملیاتی در احیای بافت فرسوده، از مهم‌ترین مواردی بود که در جلسه با مدیران شهر و استان یزد به آن توجه کردیم؛ هرچند بافت تاریخی دو شهر تفاوت دارد و برای هرکدام باید نسخه متفاوتی پیچید اما کسب این تجارب مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شکل‌گیری شهرداری بافت تاریخی در اصفهان، گفت: همچنان بعضی موافق و بعضی مخالف این طرح هستند؛ بنابراین در یکی از جلسات آتی کمیسیون با دعوت از هر دو گروه تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.

میرباقری با بیان اینکه بر مصوبات گذشته که اکنون اجرا می‌شود با دقت نظارت خواهد شد، اضافه کرد: از سوی دیگر بعضی مصوبات شورای پنجم که هنوز به مرحله اجرا نرسیده، باید در این دوره بررسی مجدد شود زیرا مدیریت جدید شهری مسئولیت انجام آن را به عهده دارد.

وی تاکید کرد: شهردار و شورای اسلامی شهر باید برای شکل‌گیری شهرداری بافت تاریخی در اصفهان قانع شوند؛ لذا تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه را به بعد از بررسی کارشناسی در کمیسیون موکول خواهیم کرد.

تاکید بر تکمیل تعاونی کارکنان شهرداری

رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به بازدید اعضای این کمیسیون از روند احداث تعاونی کارکنان شهرداری در نزدیکی پل تمدن اشاره و اظهار کرد: برای اجرای این پروژه زحمات زیادی کشیده شده است اما مغایرت‌هایی میان شهرداری با سرمایه‌گذار برای تکمیل و بهره‌برداری از تعاونی وجود دارد که کمیسیون بر برطرف کردن این موارد تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که نتوانیم با پیمانکار برای تکمیل پروژه به توافق برسیم، شهرداری در رأس اجرا قرار خواهد گرفت و پروژه را به پایان می‌رساند.

میرباقری اضافه کرد: امکانات مورد نیاز برای فروشگاه در این مجموعه آماده شده و تنها بعضی موارد جزئی مانند پارکینگ و پله برقی نیمه‌کاره است که امیدواریم هرچه سریع‌تر این موارد نیز تعیین تکلیف شده و تعاونی کارکنان در اختیار پرسنل شهرداری قرار گیرد.

کد خبر 530684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.