واگذاری دکه‌های شهر کرج با الگوگیری از اصفهان

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج از وجود ۳۲۶ دکه مطبوعاتی شناسنامه دار در این شهر خبر داد و گفت: ۶۰ دکه بدون مجوز نیز در کرج فعال هستند که باید ساماندهی شوند.

محمد اسدیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به موضوع ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی، اظهار کرد: تکنولوژی جدید، قابلیت شناسنامه دار کردن همه عناصر شهری را دارد و باید از این امکانات برای موضوعاتی همچون دکه‌های مطبوعاتی نیز بهره ببریم.

وی تصریح کرد: وضوح این ابزار هوشمند به گونه‌ای است که حتی از قابلیت شناسایی کوچک‌ترین جابه‌جایی‌ها برخوردار است.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه اداره مدیریت شهری به روش‌های سنتی در عصر تکنولوژی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، اضافه کرد: انتظار داریم طرحی دقیق با آمار شفاف و کامل از دکه‌ها و نحوه واگذاری آنها به شورا ارائه شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج همچنین میزان درآمد شهرداری از محل اجاره دکه‌های سطح شهر که طبق اعلام این دستگاه در سال ۹۸ برای هر دکه حدود ۷۵ میلیون تومان در سال بوده است خبر داد و گفت: در نحوه واگذاری و استفاده از این دکه‌ها، می‌توان شهرهایی چون اصفهان را الگو قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام شهرداری کرج، اکنون تعداد ۳۲۶ دکه دارای مجوز و ۶۰ مورد دکه بدون مجوز در شهر فعالیت می‌کنند که نیازمند ساماندهی هستند.

کد خبر 530678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.