ارتباط بین آلودگی صوتی و نارسایی قلبی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آلودگی هوا و آلودگی صوتی خطر ابتلا به نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین آلودگی صوتی یا آلودگی هوا و نارسایی قلبی مطالعه جدیدی انجام دادند؛ آن‌ها برای رسیدن به این هدف ۲۲ هزار پرستار زن که در سن ۴۴ سال به بالا بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. محققان به مدت ۱۵ تا ۲۰ سال میزان تأثیر ذرات کوچک موجود در هوا و دی اکسید نیتروژن و همچنین صدای ترافیک جاده‌ای بر سلامت افراد را بررسی کردند.

همه افراد شرکت کننده در مطالعه پرسشنامه‌ای در مورد شاخص توده بدنی (BMI)، فاکتورهای سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، میزان فعالیت بدنی، عادات غذایی و مشکلات سلامتی خود تکمیل کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آلودگی هوا حتی پس از گذشت سه سال خطر ابتلاء به نارسایی قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

با وجود اینکه آلودگی صوتی نیز خطر ابتلاء به نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد، اما تأثیر مخرب آن به میزان آلودگی هوا نیست. به گفته پژوهشگران، افراد سیگاری و کسانی که به فشار خون بالا مبتلا هستند بیشتر از دیگران تحت تأثیر آلودگی هوا قرار می‌گیرند؛ به طوری که خطر ابتلاء به نارسایی قلبی در میان این گروه از افراد ۷۲ درصد بیشتر است.

کد خبر 530654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.