انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس به صورت حضوری برگزار می‌شود

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: برای ایجاد پیوند بین اولیا و مربیان در شرایط کرونایی، امسال با واکسینه شدن معلمان، دانش‌آموزان و خانواده شرایط مساعدتر از سال قبل است و وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است باید انتخاب انجمن اولیا و مربیان مدارس به صورت حضوری برگزار شود.

علیرضا سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس استان، اظهار کرد: این انتخابات تقریباً یک سنت همه ساله است و فرایند آن هر سال به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود و در دوران کرونا این برنامه تغییراتی داشته است.

فرصت ۳۵ روزه برای انتخابات انجمن اولیا و مربیان

وی اضافه کرد: سال‌های گذشته هفته آخر مهرماه به صورت متمرکز یک روز مقطع ابتدایی و یک روز دوره متوسطه انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدراس را با بازرسی و برنامه‌ریزی انجام می‌دادند و امسال وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد از ۲۵ شهریورماه تا آخر مهرماه مدارس فرصت ۳۵ روزه‌ای را برای این انتخابات دارند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: مطابق اعلام وزارت آموزش و پرورش مدارس باید تا آنجا که امکان دارد به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خانواده‌ها را پایه به پایه برای رأی دادن در انتخابات انجمن اولیا و مربیان به مدرسه دعوت کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل تا آخر مهرماه این برنامه برای انتخاب اولیا و مربیان مدارس انجام می‌گیرد. مبنای انتخابات اولیا و مربیان مدارس این است که یک عده به نمایندگی از سوی اولیای دانش‌آموزان برای مدیریت این انجمن با رأی‌گیری گزینش شوند تا در کنار مدیر و دیگر مسئولان اجرایی مدرسه بتوانند برای بهتر درس خواندن دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند.

مدارس با جمعیت ۳۰۰ نفر پنج نفر عضو اصلی دارند

سلطانی گفت: مدارس با جمعیت ۳۰۰ نفر پنج نفر عضو اصلی اولیا و مربیان را دارند که اعضای اصلی و رئیس انجمن از اولیای دانش‌آموزان انتخاب می‌شوند، در برخی مدارس که ظرفیت آنها تا ۷۰۰ نفر است ۱۳ نفر برای اعضای اصلی این انجمن و سه نفر عضو علی‌البدل گزینش می‌شوند.

سلطانی در مورد تدابیر و فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان، خاطر نشان کرد: زمانی که این انجمن تشکیل می‌شود باید اعضای آن برنامه‌ریزی کرده و با برگزاری جلسات کارگروه‌های تخصصی در همه زمینه‌های خدماتی، مالی، آموزشی و پرورشی را فعال کنند. تخصص‌های اولیا مورد بررسی قرار می‌گیرد و وارد گروهای تخصصی انجمن می‌شوند.

وی اظهار کرد: مدیر مدرسه موظف است نیازهای مدرسه را به انجمن اولیا و مربیان معرفی کند، این انجمن مطابق نیازهای مدرسه کارگروه‌ها را فعال می‌کند و تخصص‌های همه اولیا در زمان مورد نیاز مورد محک قرار می‌گیرد و همه این فعالیت‌ها به صورت داوطلبانه است.

مساعدت اولیا و بازسازی مدارس با کمترین مخارج

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: پیگیری برنامه‌ها و انجام همه فعالیت‌ها وابسته به برنامه‌ریزی‌های مدیر مدرسه دارد و اگر بتواند زمینه فعالیت انجمن اولیا و مربیان در مدرسه فراهم کند به سهولت می‌تواند مدرسه را با کمترین مخارج به کمک اولیا بازسازی و اداره کند.

سلطانی با بیان فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان در کرونا، افزود: در شرایط کرونایی ترددها کمتر بود و فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان غیرحضوری بود مدیر هر مدرسه برنامه‌ها را در فضای مجازی و در گروه‌های شبکه اجتماعی با اولیا و اعضای انجمن به صورت مجازی پیگیری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اولیایی که علاقمند به فعالیت در این انجمن‌ها هستند هر سال می‌توانند در این برنامه شرکت کرده و گزینش شوند. در شرایط کرونایی مدیر مدرسه به صورت مجازی گروه‌هایی را تشکیل می‌دهد و والدین با معرفی خود در روز انتخابات برای فعالیت در این انجمن‌ها گزینش می‌شود.

شرایط مساعدتر انتخابات اولیا و مربیان

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: برای ایجاد پیوند بین اولیا و مربیان در شرایط شیوع کرونا، امسال با واکسینه شدن معلمان، دانش‌آموزان و خانواده شرایط مساعدتر از سال قبل است و وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است انتخاب انجمن اولیا و مربیان مدارس باید به صورت حضوری برگزار شود.

سلطانی تصریح کرد: در هفته پیوند اولیا و مربیان در مدارس معمولاً از اعضای انجمن اولیا و مربیان سال قبل تقدیر می‌شود و انجمن جدید را به خانواده‌ها معرفی می‌کنند و همین برنامه به صورت نمادین ۲۷ مهرماه امسال در دبیرستان متوسطه اول دخترانه کیخسروی ناحیه چهار اجرا شده است.

کد خبر 530639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.