پیشنهاد تامین ۱۵ درصد سهم دولت در زمینه تامین ۶۳۰ دستگاه واگن

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ارائه پیشنهاداتی به دولت برای تامین سهم ۱۵ درصدی دولت در زمینه تامین ۶۳۰ دستگاه واگن خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید مجتبی شفیعی اظهار کرد: تعامل مثبتی که بین دولت و شهرداری و مجلس وجود دارد، حتماً بر روی حوزه حمل‌ونقل شهری نیز اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: در این خصوص برنامه‌هایی را شروع و مکاتباتی را تنظیم کردیم که مجوزهای خاص و حمایت‌هایی را در موضوعات مختلف از دولت دریافت کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برای مثال پیشنهاد تأمین ۱۵ درصد سهم دولت در زمینه تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن را مطرح کردیم. در این زمینه جلساتی را داشتیم و دولت نیز جلساتی را تشکیل داده‌اند و عزم دولت بر این است که این پیش پرداخت انجام شود و طبق برنامه زمان‌بندی قرارداد کار تحویل رام‌های قطار شروع شود.

شفیعی ادامه داد: مورد دیگر، مجوز خاصی است که شهرداری تهران از دولت خواسته است تا بتواند بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو را از محل تهاتر نفت تأمین کند. این درخواست در حال تدوین است.

وی در خصوص تعداد و جزئیات این درخواست گفت: ستاد کرونا مصوبه‌ای برای تأمین اتوبوس داشته است که این مصوبه در اختیار وزارت کشور است و بر اساس آن باید پنج هزار دستگاه برای کل کشور تأمین شود و اگر حدود دو هزار دستگاه به تهران تعلق بگیرد، مناسب همان درخواست خود را تنظیم می‌کنیم تا اگر دولت موافقت کند شهرداری تهران وارد این موضوع شود.

معاون شهردار تهران به درخواست به تعویق افتادن بررسی طرح کمیسیون عمران و حمل‌ونقل در صحن شورا به درخواست معاونت حمل‌ونقل اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود دو سال تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی را به صورت حضوری داشتیم و قرار است که به تدریج مدارس تدریجاً بازگشایی شود، باید تمهیداتی را طبق سنوات گذشته داشته باشیم.

شفیعی اضافه کرد: مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی هم اقتضا می‌کرد که توجه ویژه‌ای به همه‌ی ابعاد این قضیه برای افزایش ظرفیت سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر تهران داشته باشیم و پیشنهاداتی در غالب یک طرح ارائه شده است که برخی باید به صورت روتین انجام شود و برای برخی نیاز به بررسی بودجه است و به مدت یک هفته درباره تأمین اعتبارات کار خواهیم کرد و سپس طرح مجدداً در صحن مطرح خواهد شد.

وی در خصوص اوورهال قطارها و اتوبوس نیز گفت: شهرداری تهران در طی سال‌های اخیر در تأمین منابع تنها بوده است و منابع دولتی حدود ده سال است که تزریق نشده و توان شهرداری برای تأمین بودجه در تعمیر و خرید ناوگان محدود خواهد بود.

منبع: ایلنا

کد خبر 530621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.