چند درصد افراد علائم کرونای طولانی مدت را تجربه می‌کنند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد افراد بهبود یافته از بیماری کووید-۱۹ تا ۶ ماه درگیر علائم آن هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی تا کنون تقریباً ۲۳۶ میلیون فرد از بیماری کووید -۱۹ بهبود یافته‌اند، بیش از نیمی از این افراد پس از بهبود یافتن تا ۶ ماه درگیر علائم کرونای طولانی مدت بوده‌اند. این علائم شامل خستگی، تنگی نفس، درد قفسه سینه، درد عضلانی و از دست دادن حس بویایی و چشایی می‌شود.

چه تعداد از بیماران علائم کرونای طولانی مدت را تجربه می‌کنند؟

گروهی از محققان ۵۷ مطالعه انجام شده در زمینه کرونای طولانی مدت را ارزیابی کردند، این مطالعات ۲۵۰ هزار و ۳۵۱ فرد واکسینه نشده که از بیماری کووید -۱۹ بهبود پیدا کرده بودند را مورد ارزیابی قرار داده بودند. نتایج بررسی انجام شده نشان می‌دهد که هر دو گروه بزرگسالان و کودکان ممکن است علائم کرونای طولانی مدت را به مدت ۶ ماه یا حتی بیشتر تجربه کنند؛ این علائم سلامت عمومی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به طوری کلی از هر دو بیمار یک نفر یا ۵۰ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ درگیر علائم کرونای طولانی مدت می‌شوند.

علائم کرونای طولانی مدت چیست؟

معمولاً افرادی که کرونای طولانی مدت را تجربه می‌کنند به علائمی مانند کاهش وزن، خستگی، تب و درد مبتلا می‌شوند. از هر ۱۰ فرد بهبود یافته از بیماری کرونا ۶ نفر درد قفسه سینه را نیز تجربه می‌کنند، یک چهارم بیماران درگیر تنگی نفس می‌شوند، یک پنجم افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت نیز راش پوستی یا ریزش مو را تجربه می‌کنند. تپش قلب نیز جز علائم رایج کرونای طولانی مدت است که بیماران زیادی آن را گزارش کرده‌اند. همچنین، از دست دادن اشتها، دل درد، استفراغ و اسهال از جمله مشکلات گوارشی گزارش شده است. بنابراین محققان معتقدند که مقابله با بیماری کووید -۱۹ حتی پس از بهبود یافتن از بیماری نیز به اتمام نخواهد رسید و ممکن است افراد تا ماه‌ها درگیر علائم مربوط به آن باشند. واکسیناسیون یکی از مؤثرترین روش‌های پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و کاهش خطر ابتلاء به عفونت دستیابی به موفقیت است.

دلیل بروز علائم کرونای طولانی مدت چیست؟

هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است که دلیل بروز کرونای طولانی مدت چیست؟ محققان معتقدند که عفونت طولانی مدت و افزایش تولید آنتی بادی ممکن است جز دلایل بروز علائم کرونای طولانی مدت باشد. به نظر می‌رسد که تشخیص به موقع بیماری به بهبود کیفیت زندگی بهبودیافتگان از بیماری کووید -۱۹ کمک شایانی می‌کند، زیرا معمولاً افرادی که به کرونای طولانی مدت مبتلا می‌شوند دچار اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و اختلال اضطراب پس از سانحه می‌شوند.

روش‌های مقابله با کرونای طولانی مدت چیست؟

توصیه شده است که افراد به منظور مدیریت خستگی و تنگی نفس ناشی از کرونای طولانی مدت از انجام دادن فعالیت‌های سنگین دوری کنند و کارهای مهم خود را زمانی انجام دهند که بیشترین انرژی را دارند. انجام دادن یوگا یا مدیتیشن نیز در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

متخصصان معتقدند افرادی که از درد عضلانی رنج می‌برند باید از کمپرس‌های گرم و سرد استفاده کنند، این مشکل که معمولاً به دلیل بروز التهاب رخ می‌دهد تا چندین هفته ماندگار است. به گفته محققان، عفونت ویروسی بر مغز افراد تأثیر می‌گذارد، بنابراین بهتر است افراد کارهای خود را یادداشت و اولویت‌بندی کنند تا آن‌ها را فراموش نکنند. افرادی که حس بویایی خود را به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا از دست داده‌اند، می‌توانند با استفاده از تمرین بویایی و بو کردن مواد معطر به صورت منظم به بهبود آن کمک کنند. پیروی کردن از یک رژیم غذایی مناسب و متعادل به بهبود علائم کرونای طولانی مدت کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 530620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.