انتخاب نخست‌وزیر عراق با چالش‌های متعددی روبه‌رو خواهد بود

یک کارشناس مسائل عراق گفت: همواره انتخاب نخست وزیر عراق توسط فراکسیون اکثریت در پارلمان، با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بوده است.

حسن عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد چالش‌های پیش روی انتخابات عراق و همچنین روند انتخابات نخست وزیر جدید این کشور اظهار کرد: کمیساریای انتخابات عراق طی روزهای گذشته چندین بار نتایج نهایی انتخابات را تغییر داده است و هنوز اعتراضات مردمی نسبت به نتایج انتخابات در شهرهای بزرگ بغداد، موصل و بصره ادامه دارد.

وی افزود: بسیاری از معترضان معتقدند که نتایج انتخابات دستکاری شده است؛ زیرا پس از رأی شماری دستی آمار، اختلاف زیادی نسبت به آمار اولیه وجود داشته است و به همین دلیل به نظر می‌رسد تشکیل پارلمان پنجم عراق با چالش‌های متعددی روبه‌رو شود.

این کارشناس مسائل عراق ادامه داد: متأسفانه در جریان اخذ رأی، حدود ۲۰۰ هزار نفر از نیروهای حشد الشعبی نتوانستند در انتخابات شرکت کنند و قطعاً ممانعت از رأی دهی نیروهای حشد الشعبی واکنش حامیان این جریان سیاسی عراق را به دنبال خواهد داشت.

عابدینی خاطرنشان کرد: اکنون سایه روشن نتایج انتخابات عراق هنوز پدیدار بوده و نتایج نهایی مشخص نیست؛ همچنین همواره انتخاب نخست وزیر عراق توسط فراکسیون اکثریت در پارلمان، با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بوده است.

کد خبر 530605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.