برگزاری دوره آموزشی "۸ گام تا مدیریت بحران" در اهواز

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از برگزاری دوره آموزشی "۸ گام تا مدیریت بحران " در این سازمان خبر داد.

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش ۱۵ هزار حادثه در اهواز رخ داده است از این رو با تاکید شهردار نسبت به آمادگی پرسنل آتش نشانی هشت گام دوره آموزشی برای کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در نظر گرفته شد.

وی افزود: هدف عمده این دوره‌های آموزشی بالا بردن سطح آمادگی و اطلاعات کارکنان در سطوح مختلف اعم از معاونان، فرماندهان و سایر کارکنان برای انواع حوادث پیش رو است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: در حال نزدیک شدن به فصل زمستان هستیم و عمده حوادث پیش رو در این فصل انفجار ناشی از نشت گاز و واژگونی خودروها است که باید کارکنان آتش‌نشانی از آمادگی لازم جهت حضور در این عملیات‌ها برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: از جمله موارد آموزشی دیگر با توجه به حضوری شدن مدارس از نیمه آبان برگزاری کلاس‌های آموزش نکات ایمنی برای دانش آموزان مدارس اهواز است که در سال گذشته به ۴۰ هزار دانش‌آموز آموزش داده شد و امسال نیز امیدوارم همین تعداد را آموزش دهیم.

قنبری تاکید کرد: برگزاری دوره هشت گام تا مدیریت بحران به صورت پیاپی و در یک فصل برای اولین بار در کشور در اهواز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون یک مرحله از این دوره‌ها برگزار شده و مرحله دوم نیز با موضوع آواربرداری امروز شنبه آغاز می‌شود؛ در مجموع طی این هشت گام ۲۴۰ ساعت دوره آموزشی برای کارکنان اجرا می‌شود و در پایان به افرادی که موفق شوند در آزمون نمره قبولی کسب کنند، گواهینامه پایان دوره داده می‌شود و همچنین به نفرات برتر هر دوره جوایزی اهدا خواهد شد.

کد خبر 530589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.