فولاد ۱ _ پرسپولیس ۳/ افتتاحیه باشکوه با درخشش جدیدالورودها

پرسپولیس با پیروزی سه بر یک در اهواز، لیگ بیست و یکم را با سه امتیاز شیرین آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فولاد خوزستان و پرسپولیس از ساعت ۱۸ امروز جمعه - ۳۰ مهر ماه - در اهواز رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که سرخ‌پوشان پایتخت با نتیجه سه بر یک حریف خوزستانی را مغلوب خود کردند.

هفته نخست لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های فولاد و پرسپولیس

ورزشگاه: شهدای فولاد، اهواز

تماشاگر: -

گل‌ها: رضا اسدی (دقیقه ۶۲- برای پرسپولیس) - حامد پاکدل (دقیقه ۷۲- برای پرسپولیس) - لوسیانو پری را (دقیقه ۷۷- برای فولاد از روی نقطه پنالتی) - عیسی آل‌کثیر (دقیقه ۸۴- برای پرسپولیس)

اخطار: صالح حردانی (دقیقه ۷۱- از فولاد)

اخراج: -

فولاد خوزستان: احسان مرادیان، صالح حردانی، مهران موسوی، موسی کولیبالی، وحید حیدریه، محمد آبشک، میلاد بدرقه، محمد قاسمی‌نژاد (صابر حردانی)، ساسان انصاری، آیاندا پاتوسی، لوسیانو پری را

سرمربی: عبدالله ویسی

پرسپولیس تهران: حامد لک، فرشاد فرجی، سید جلال حسینی، مهدی شیری، وحید امیری، رضا اسدی، میلاد سرلک، احسان پهلوان (دقیقه ۶۵- عیسی آل‌کثیر)، مهدی ترابی، امید عالیشاه، مهدی عبدی (دقیقه ۶۵- حامد پاکدل)

سرمربی: یحیی گل محمدی

داور: محمد حسین ترابیان

شرح بازی:

بازی با میل تهاجمی از سوی پرسپولیس و فولاد اما متعادل شروع شد و دو تیم به دنبال راهی برای نفوذ به لایه‌های دفاعی یکدیگر بودند. با این وجود بازی بدون ریسک در دستور کار شاگردان گل محمدی و ویسی قرار گرفته و همین امر موجب شد تا دقایق ابتدایی کسل کننده سپری شود. حملات میزبان کمی جدی‌تر به نظر می‌رسید اما شاهد برتری مطلقی و حتی نسبی از سوی دو تیم نبودیم نیمه اول بدون عبوری توپی از خط دروازه‌ها به پایان برسد.

در آغاز نیمه دوم به نظر می‌رسد پرسپولیس دست بالاتر را دارد. بعد از دقایقی فولادی‌ها با ارسال توپ‌های بلند به پشت سر مدافعان پرسپولیس دفاع سرخ‌ها را تحت فشار گذاشتند. در همین حین و در دقیقه شست و دوم، رضا اسدی روی یک ضربه کرنر پرسپولیس را به گل رساند. بعد از این گل سرخ‌ها روحیه بهتری نسبت به حریف پیدا کردند و فشار را افزایش دادند. یحیی گل محمدی نیز یک هافبک و یک مهاجم را بیرون کشید و آل‌کثیر و پاکدل را به زمین فرستاد تا با سیستم دو فوروارده به سمت دروازه فولاد یورش ببرند.

تعویض گل محمدی جواب داد و با ضربه سر پاکدل روی شروع مجدد، سرخ‌ها به دومین گل رسیدند. پنج دقیقه بعد فرار شیمبا پشت دفاع پرسپولیس، فرجی را به اشتباه انداخت تا پنالتی را تقدیم فولاد کند. شیمبا توپ را به مرکز دروازه زد تا اختلاف به حداقل برسد. بعد از این گل نبض بازی تندتر شد. با این حال پرسپولیس روی یک ضد حمله سریع توسط آل کثیر به گل سوم رسید تا امیدهای فولاد را ناامید کند.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۶۲- رضا اسدی) - ضربه سر رضا اسدی روی کرنر ارسالی به گوشه مخالف رفت تا مرادیان تسلیم شود.

۲-۰ (دقیقه ۷۲- حامد پاکدل) - کاشته ایستگاهی را ترابی به روی دروازه ریخت و حامد پاکدل که خود را از مدافعان فولاد جدا کرده بود، با پشت سر توپ را به درون دروازه فرستاد.

۲-۱ (دقیقه ۷۷- لوسیانو پری را) - پنالتی را شیمبا محکم به وسط دروازه زد تا لک که به چپ پریده بود، دروازه خود را باز شده ببیند.

۳-۱ (دقیقه ۸۴- عیسی آل‌کثیر) - پرسپولیسی‌ها ضد حمله سریعی را طراحی کردند و پاس دقیق امیری از میان دفاع آشفته فولاد، آل‌کثیر را با گلر فولاد تک به تک کرد تا به راحتی توپ را وارد دروازه این تیم کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۳۴- شوت زمینی پاتوسی را لک به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۵- ضربه فنی ترابی با بیرون پا راست، با فاصله از بالا دروازه فولاد به اوت رفت.

دقیقه ۵۶- پاس چیپ میلاد بدرقه وحید حیدریه را در سمت چپ هجده قدم پرسپولیس صاحب توپ کرد و والی بیرون پا او با اختلافی اندک از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴- فرار عبدی او را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه او را مرادیان گرفت.

دقیقه ۶۸- پاس عمقی اسدی، فرار پاکدل را از گوشه محوطه فولاد به همراه داشت اما مرادیان با جلو آمدن زاویه این مهاجم را بست.

دقیقه ۸۸- پری را پشت محوطه پرسپولیس چرخید و ضربه زمینی او به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

نکات ویژه:

* همان طور که از قبل هم وعده داده شده بود، کیفیت

*پخش بازی تغییر کرده بود ولی در دقایق نخست تنها تصاویر نما دور و آن هم از فاصله‌ای بسیار بالا پخش می‌شد. سپس لحظاتی تصاویر تلویزیونی قطع شد و نما باز فاصله پایین‌تر و نما نزدیک به صورت HD پخش شد.

* در دقیقه ۴۱ عالیشاه با ضربه سر به سمت عقب توپ را جلو پا عبدی کاشت و او که قصد داشت مدافع فولاد را در محوطه این تیم از پیش رو بردارد، نقش بر زمین شد ولی داور دستور به ادامه بازی داد.

* فولادی‌ها معتقد بودند پاکدل در هنگام ارسال توپ در آفساید قرار داشته اما داور گل را تأیید کرد.

* در هفتاد و هفتمین دقیقه شیمبا روی پاس ارسالی هم تیمی‌هایش درون محوطه خود را جدا کرد و با پشت پا فرشاد فرجی، نقش بر زمین شد تا ترابیان بی‌درنگ نقطه پنالتی را نشان دهد.

* روی گل سوم پرسپولیسی‌ها نیز بازیکنان فولاد معتقد بودند آل‌کثیر در موقعیت آفساید قرار داشته است.

کد خبر 530565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.