برای ایجاد صلح در افغانستان آماده‌ایم/ جنایت‌های آمریکا علیه افغان‌ها دردآور است

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه جنایت‌های آمریکا درباره افغانستان بسیار دردآور است، گفت: اگر افغانستان دعوت به کمک کند، اقدام خواهیم کرد، اما افغان‌ها از ما کمک نخواسته‌اند، وگرنه ما برای ایجاد صلح و کمک اقدام خواهیم کرد، ایستادگی در برابر ظلم راه امام زمان است و این راه باید ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد با اشاره به وقایع بعد از انتخابات، اظهار کرد: اگر کسی گناهی را مخفیانه انجام دهد، فقط به خودش آسیب می‌زند، اما اگر کسی آشکارا گناه کند و دیگران او را نهی از منکر نکنند، قطعاً به همه آسیب خواهد زد.

وی ادامه داد: جامعه مانند کشتی است و اگر کسی بخواهد به جامعه ضرر بزند و کسی جلوی او را نگیرد به همه ضرر خواهد رسید، همچنین خودمان نباید گناه کنیم و اگر کسی خواست گناه کند نیز نباید این اجازه را به او بدهیم تا جامعه ضرر نکند.

امام جمعه اصفهان در خصوص اهمیت وحدت میان مسلمانان، خاطرنشان کرد: وحدت بین کسانی که مشترکاتی دارند و دشمن مشترکی دارند یک موضوع عقلی و شرعی است و افراد باید جمع شوند و کسی که با آنها مقابله و دشمنی می‌کند را سرکوب کنند و او را جای خود بنشانند تا دشمن آنها را به زمین نزند، قرآن نیز دستور به وحدت می‌دهد.

وی با بیان اینکه مسلمانان در اعتقاد به قیامت، پیامبر و چنگ زدن به ریسمان الهی مشترک هستند، تاکید کرد: مسلمانان باید اختلافات جزئی را کنار بگذارند تا با وحدت بتوانند بر دشمنان اسلام پیروز شوند و دشمن نتواند به آنها ضرر برساند.

مسلمانان باید در مشترکات با هم وحدت داشته باشند

طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه مسلمانان باید در مشترکات با هم وحدت داشته باشند، تصریح کرد: اهل سنت و شیعیان با توجه به مشترکات و وحدت می‌توانند در کنار هم بر دشمن پیروز شوند، بعد از جمهوری اسلامی، امام (ره) و همه بزرگان تاکید دارند با برادران اهل سنت وحدت داشته باشیم تا بر دشمنان پیروز شویم.

وی با اشاره به چرایی درگیری مسلمانان و اهل تسنن با شیعه، افزود: این درگیری بعد از پیامبر (ص) به وجود آمده، دشمن مشترک اسلام در طول تاریخ اسلام، می‌دانستند تنها کسانی که در مقابل زورگویی می‌ایستند، شیعیان هستند و حتی شهید می‌شوند تا با زورگویی مقابله کنند، همانطور که اکنون نیز می‌دانند که شیعه مقابل زور می‌ایستد، پس مسلمانان را فریب می‌دهد تا با تفرقه بتواند بر آنها تسلط یابند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در طول تاریخ شیعه مظلوم واقع شده است، گفت: در طول تاریخ دشمنان ضربه‌هایی به وحدت مسلمان وارد کردند تا مانع وحدت شیعه و اهل سنت شوند و بتوانند بر مسلمان سلطه یابند و مانع ایستادگی شیعه در برابر ظلم و ستم شوند، دشمن حتی اجازه نمی‌دهد کتاب‌های شیعه را بخوانند و بفهمند شیعه، مرام شیعه و پیشوای شیعیان کیست لذا برای رسیدن به قله معرفت باید وحدت بین مسلمان قوت بگیرد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم وحدت برقرار شود، باید اشتباهات بین علمای اهل سنت برطرف شود تا بدانند شیعه ۱۲ امامی کیست، برخی علمای اهل سنت اجازه نمی‌دهند وحدت ایجاد شود، باید بدانیم اختلاف باعث می‌شود، دشمن بر ما پیروز شود، برای رسیدن به اسلام واقعی باید وحدت میان مسلمان پررنگ‌تر شود.

طباطبایی نژاد اظهار کرد: باید بسیار تلاش و عبادت کرد تا به مقامات بالا و معنویات مومنانه برسیم، مؤمن باید کار خیری که انجام می‌دهد را فراموش کند تا کارهای خیر بیشتری انجام دهد و از گناه دوری کند.

وی با تاکید بر اینکه جنایت‌های آمریکا درباره افغانستان بسیار دردآور است، گفت: اگر افغانستان دعوت به کمک کند، اقدام خواهیم کرد، اما افغان‌ها از ما کمک نخواسته‌اند، وگرنه ما برای ایجاد صلح و کمک اقدام خواهیم کرد، ایستادگی در برابر ظلم راه امام زمان است و این راه باید ادامه یابد.

امام جمعه اصفهان افزود: عربستان سعودی علمای بسیاری دارد، اما هیچکدام به جنگ با یمن اعتراض نکردند که حداقل در ماه‌های حرام عربستان دست از جنگ بکشند، تنها شیعه است که می‌داند اسلام علاوه بر نماز و روزه و عبادت، مبارزه با کفر و ظلم است، همانطور که قرآن می‌گوید باید با طاغوت مبارزه کرد، مانند امام که ما را بیدار کرد و با ظلم و طاغوت مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است، تصریح کرد: همان طور که امام حسین (ع) زیر بار ظلم و کفر نرفت، ما نیز باید پیرو راهش باشیم.

کد خبر 530524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.