بیکاری در مغان معنی ندارد/ استفاده از ظرفیت گردشگری و کشاورزی برای توسعه اردبیل

رئیس‌ جمهور گفت: اردبیل دارای ظرفیت‌های غنی کشاورزی و گردشگری است و باید این ظرفیت‌ها در جهت توسعه استان به‌کار گرفته شود.

به گزارش ایمنا، سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان اردبیل در فرودگاه پارس آباد مغان اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌های غنی کشاورزی و گردشگری است و باید این ظرفیت‌ها در جهت توسعه استان به کار گرفته شود.

وی افزود: این ظرفیت‌ها با استفاده از نظرات مسئولان استانی و کارشناسان احصا شده و برای توسعه استان در این بخش‌ها برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت داریم.

رئیس جمهور ادامه داد: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی در استان متحول شود.

رئیسی اضافه کرد: ظرفیت‌های کشاورزی استان در بخش آب و خاک به گونه‌ای است که در طول سال در منطقه می‌توان چندین بار اقدام به کشت و داشت کرد و بر این اساس استان اردبیل به واقع قطب کشاورزی است

وی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، جانبازان، ایثارگران گفت: توفیقی برای بنده است که در آستانه ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) به استان اردبیل سفر کرده و در خدمت مسئولان و مردم بزرگوار، ولایتمدار و مقاوم اردبیل برسیم.

رئیس جمهور افزود: به مقام سه هزار شهید استان درود می‌فرستم، جایگاه اردبیل همواره به عنوان نقطه ایجاد اتحاد و انسجام ملی در ایران اسلامی شناخته شده و نقش بسیاری در توسعه فرهنگ شیعی داشته و چهره‌های فرهیخته بسیار ارزنده‌ای تقدیم جهان اسلام و بشریت کرده است.

رئیسی اضافه کرد: برای بنده توفیق بسیاری است که در جمع مردم اردبیل هستم اما عذرخواهی می‌کنم که امکان دیدار و حضور در جمع آنها به دلیل شرایط کرونایی نیست و تنها با برخی از نمایندگان مردمی دیدار خواهم داشت.

وی در جریان بازدید از مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: دلیلی برای توقف و کند شدن روند کاری و احیای این مجتمع اقتصادی وجود ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه با وجود این مجتمع اقتصادی بیکاری در منطقه مغان معنی ندارد، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه و رونق این بنگاه بزرگ اقتصادی باید برنامه‌ریزی و اقدام کند.

رئیسی تصریح کرد: این مجتمع بزرگ اقتصادی پس از ابطال واگذاری، مسئولیت‌های اجتماعی زیادی نسبت به شهر، استان و وضعیت مردم دارد.

وی اضافه کرد: مردم منطقه نسبت به احیا و استفاده حداکثری این بنگاه بزرگ اقتصادی توقع بجایی دارند که باید با برنامه‌ریزی این توقع برآورده شود.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت و سیاست‌گذاران بخش کشاورزی موظف هستند تا امکانات و اعتبارات لازم برای آبادی، توسعه و ایجاد زمینه اشتغال در این مجتمع را فراهم کنند

رئیسی در جریان سفر هشتم استانی از برخی پروژه‌ها و توانمندی‌های اقتصادی شهرستان پارس‌آباد مغان و اردبیل بازدید کرده و دیداری با نمایندگان اقشار مختلف مردم خواهد داشت.

همچنین جلسه شورای اداری استان اردبیل نیز با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شده و وزرای اعزامی به شهرستان‌های مختلف استان گزارش خود را از مسائل و مشکلات مناطق مورد بازدید خود ارائه خواهند کرد.

رئیس جمهور را در این سفر معاونان و تعدادی از وزرای دولت همراهی می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر راه و شهرسازی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر اقتصاد، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این سفر به نمایندگی از دولت با مردم شهرستان‌های مختلف استان دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار خواهند گرفت.

سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل یک روزه است.

منبع: ایرنا

کد خبر 530499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.