چه تیم ترسناکی است "بایرن مونیخ"

تیم فوتبال بایرن مونیخ تحت هدایت ناگلزمن امسال مدعی جام‌های مختلف باشگاهی است؛ آنها می‌توانند هر حریفی را به زانو در بیاورند.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ تیم فوتبال بایرن مونیخ را می‌توان کامل‌ترین، بهترین، و البته ترسناک‌ترین تیم حال و حاضر دنیای فوتبال نامید. آنها در این فصل تحت هدایت مربی جوان خود، یولیان ناگلزمن به هیچ تیمی رحم نمی‌کنند.

از زمانی که فصل پیش هانسی فلیک بعد از یک فصل فوق‌العاده، همراه با کسب شش‌گانه؛ باواریا را به سمت تیم ملی فوتبال آلمان ترک کرد؛ همه نگران بودند که چه کسی بعد از او این مسیر موفقیت را ادامه می‌دهد.

مدیران بایرن دست روی یکی از جوان‌ترین مرد در عرصه مربیگری گذاشتند. کسی که در ۳۲ سالگی و به جای بازی داخل زمین؛ کنار نیمکت می‌درخشید. یولیان ناگلزمن هم سن مسی بود اما عشقش هدایتگری بود. او با لایپزیگ سر زبان‌ها افتاد و درخشید. آنقدر خوب بود که همه در موردش حرف می‌زدند.

کارشناسان، هواداران، همه فوتبالی‌ها؛ معتقد بودند که چطور یک آدم کم سن و کم تجربه آنقدر خونسرد و مسلط کار می‌کند؟ ناگلزمن با لایپزیگ حتی تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم رفت. وقتی خبر جدایی فلیک آمد؛ سران بایرن به سراغ یولیان رفتند. بارسلونا و چند تیم مطرح هم او را می‌خواستند اما ناگلزمن عاشق بایرن بود.

برخی‌ها مخالف این قرارداد بودند. حضور یک مربی جوان در تیم بزرگی مثل بایرن این ترس را به وجود آورده بود که شاید او در این تیم جواب ندهد. اما فصل که شروع شد؛ ناگلزمن جواب منتقدان را داد و ثابت کرد که مخالفانش سخت در اشتباه هستند. او از همان اول کار نشان داد جنم و کاریزمای لازم برای موفقیت در تیم سرخ پوش را دارد.

بیایید با هم نتایج بایرن تحت هدایت ناگلزمن را مرور کنیم:

مونیخی‌ها فصل جدید بوندس لیگا را با تساوی برابر مونشن گلاباخ شروع کردند. با برد سه بر یک برابر دورتموند در سوپر جام به اولین افتخار با مربی جدید رسیدند. هفته دوم هم سه بر دو کلن را شکست دادند. از همین جا بود که دقیقاً روند وحشتناک بایرن شروع شد و دیگر تیمی نتوانست مقابل آنها ایستادگی کند.

پیروزی ۱۲ گله برابر "برمر" در جام حذفی فصل جدید؛ و دو برد پنج بر یک و چهار بر یک در لیگ داخلی مقابل هرتابرلین و البته تیم سابق ناگلزمن (لایپزیگ) روند خیره کننده را همچنان ادامه داد. بایرن به لیگ قهرمانان اروپا رفت و در نیوکمپ با سه گل بارسا را مجازات کرد تا خاطره تلخ شکست ۸ گله‌ی سال پیش با فلیک؛ برای آبی اناری‌ها تکرار شود.

تحقیر بوخوم با ۷ گل در آلیانز و برتری سه بر یک برابر گروترفورث؛ شاگردان ناگلزمن را در صدر جدول مقتدرانه نگه داشت. آنها سپس در لیگ قهرمانان با ۵ گل دیناموکیف را له کردند و در گروه ۵ صدرنشین شدند. نه در آلمان و نه در اروپا تیمی پیدا نمی‌شد که از پس این بایرن وحشتناک بیاید.

هفته هفتم لیگ آلمان از راه رسید و پسران ناگلزمن مقابل آینتراخت قرار گرفتند؛ اما در عین ناباوری شکست دو بر یک را متحمل شدند. بایرن انگار باختن را فراموش کرده بود. آنها به هر حال شکست خوردند تا اهالی فوتبال بفهمند در فوتبال شکست هم وجود دارد.

باوارایی ها هفته‌ی بعدی لیگ را هم باید مقابل تیم رده دومی و یکدست لورکوزن تحت هدایت جراردو سوان می‌کرد. سلطه تیم بایرن بر توپ میدان اجازه خود نمایی و عرض اندام به تیم حریف نداد و مطابق معمول تیم ناگلزمن با یک برتری ۵ گله؛ تحسین همگان را برانگیخت.

تیم بایرن در هفته‌ی سوم لیگ قهرمانان اروپا ترک عادت نکرد و با چهار گل بنفیکا را مجازات کرد و در صدر جدول گروه ۹ امتیازی شد. آنها بنفیکایی را شکست دادند که خودشان در دالوژ پرتغال با سه گل بارسای کومان را تحقیر کرده بودند. جالب است بدانید که مونیخی‌ها تا دقیقه ۶۹ گلی نزده بودند، اما دقیقه ۸۵، بازی چهار بر صفر بود.

بایرنِ تحت هدایت ناگلزمن را می‌توان به مراتب خطرناک‌تر از تیم تحت هدایت فلیک دانست. مونیخی‌ها حتی نسبت به سال گذشته بی رحم تر و کشنده‌تر هستند. آنها تیمی هستند که جام‌های زیادی انتظارشان را می‌کشند. فقط باید تیم ناگلزمن را تماشا کرد و لذت بُرد.

حالا همه‌ی مخالفان اول فصل؛ تبدیل به حامیان مربی جوان شده‌اند و امیدوار هستند که او راه مقتدرانه فلیک را ادامه بدهد و در آخر فصل دومین سومین سه‌گانه را برای باوارایی‌ها به ارمغان بیاورد.

با این روند فوق‌العاده؛ این اتفاق دور از ذهن نیست
و اگر رخ بدهد؛ بایرن مونیخ بالاتر از بارسلونا؛ به سومین سه‌گانه خود می‌رسد.

کد خبر 530443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.