نوسازی ۴ هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی فرسوده

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۲۵۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی و تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی اظهار کرد: امیدواریم در مبحث نوسازی تاکسی‌ها فرسوده تا پایان سال جاری بتوانیم به هدف نوسازی ۱۰ هزار تاکسی برسیم و این تعداد تاکسی فرسوده نوسازی و تحویل متقاضیان شود.

وی افزود: از ابتدای شروع نوسازی ناوگان تاکسیرانی (سال ۱۳۹۵) طبق مصوبه هیأت وزیران، تاکسی‌هایی که به سن ۱۰ سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی می‌شوند، و اکنون بیش ۱۹۲ هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده‌اند که این عدد تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه خواهد رسید.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری ادامه داد: در فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی خودروهای تحویلی شامل سمند و پژو ۴۰۵ است ویکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش قیمت خودرو است زیرا رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمت را ندارند و نیاز است که از تسهیلات بانکی در زمینه استفاده کنند.

ضامنی خاطرنشان کرد: در زمینه تأمین تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرداری برخی شهرها برای اعطای وام مورد نیاز به رانندگان تاکسی اعلام آمادگی کردند براین اساس با مشارکت شهرداری‌های برخی از کلان شهرداری این تسهیلات را اعطا می‌کنند.

وی تصریح کرد: شهرداری برخی شهرها برای اعطای وام مورد نیاز به رانندگان تاکسی از محل منابع شهرداری در بانک‌ها نسبت به ارائه تسهیلات ۹۰ اقدام کردند که براین اساس با مشارکت شهرداری‌های تهران، اصفهان و مشهد راننده‌ها با استفاده از تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی، فرایند نوسازی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری تاکید کرد: در حال حاضر هم در برخی کلان شهرهای دیگر به صورت اندک برای ارائه تسهیلات با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هماهنگی لازم در جهت پرداخت تسهیلات نوسازی تاکسی‌ها فرسوده انجام شده است و این موضوع هم اجرایی شده و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

ضامنی افزود: این تسهیلات ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد و با باز پرداخت ۶۰ ماهه است.

منبع: ایرنا

کد خبر 530409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.