واکسیناسیون دانش‌آموزان علیه کرونا از مرز ۷۰ درصد گذشته است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ضمن قدردانی از روند پوشش واکسیناسیون علیه کرونا، گفت: واکسیناسیون دانش آموزان در کشور، از مرز ۷۰ درصد گذشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ علیرضا کاظمی علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران یاسوج اظهار کرد: در سفر اخیر آیت الله دکتر رئیسی و هیأت محترم دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، مقرر شد تمامی مدارس کپری و کانکسی جمع آوری شوند که در این رابطه، با توجه به بالابودن آمار و ارقام مدارس کانکسی در این استان، برنامه ریزی های لازم برای برچیده شدن این مدارس آغاز شده و به زودی تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۵ دانش آموز استان، جمع آوری خواهد شد.

وی، یکی دیگر از اهداف سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد را بررسی و احصای مشکلات آموزش و پرورش استان برشمرد و گفت: زلزله سی‌سخت آسیب زیادی به مدارس وارد کرد و هم اینک تعداد زیادی از آنها بازسازی شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مورد نحوه بازگشایی مدارس، تصریح کرد: بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جاری در دو مرحله انجام می‌گیرد؛ بطوری که در فاز اول مدارس با جمعیت زیر ۱۵ نفر و کمتر فعالیت‌های آموزشی خود به شیوه حضوری آغاز کردند که بر اساس آخرین اطلاعات، ۵۰ درصد مدارس در استان کهگیلویه و بویراحمد به شیوه حضوری فعالیت می‌کنند.

وی تأکید کرد: از اول آبان ماه ارزیابی بازگشایی مدارس از سوی مدیران مدارس آغاز می‌شود، واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ در حال اجراست و بالای ۸۰ درصد دانش آموزانی این استان واکسن دریافت کرده‌اند. واکسیناسیون دانش آموزان در کشور، از مرز ۷۰ درصد گذشته است.

کاظمی همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی های دقیق، مدارس سنگی استان جمع آوری و مدارس مقاوم و استاندارد را جایگزین آنها کنیم. بعد از سفر ریاست محترم جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز به همراه تیمی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و به منظور پیگیری مصوبات و دستورات رئیس جمهور به این استان، سفر کرده‌ایم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی های دقیق، مدارس سنگی استان جمع آوری و مدارس مقاوم و استاندارد جایگزین آنها شود. در شهر زلزله زده سی‌سخت، ۲۶ مدرسه بازسازی و چهار مدرسه نیز مقاوم سازی شده است و به فضل الهی دو مدرسه در مقیاس بزرگ نیز امروز، افتتاح می‌شود.

کد خبر 530396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.