طرح دوچرخه رایگان برای جوانان محروم فرانسه

مقامات شهر لئون فرانسه در حمایت از جوانان محروم شهر، طرح استفاده رایگان از دوچرخه را تصویب کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری لئون فرانسه ۱۰ هزار دوچرخه اشتراکی را به صورت رایگان در دسترس قرار می‌دهد تا ۱۰ هزار جوان ساکن این شهر از آن‌ها استفاده کنند. از ماه نوامبر، این کلانشهر فرانسه سرویس جدیدی را با نام Free Vélo’v راه اندازی می‌کند که هدف آن افزایش تعداد وسایل حمل‌ونقل پایدار، به ویژه در بین ساکنان جوان آن است؛ دانشجویانی که معیارهای خاص تعریف شده در این طرح را داشته باشند، حداکثر تا یک سال از دوچرخه رایگان بهره مند می‌شوند.

طرح دوچرخه رایگان برای جوانان محروم فرانسه

کلانشهر لئون بیش از یک سال است که سیاست تعیین شده‌ای را برای کاهش آلودگی ناشی از ترافیک اجرا می‌کند. یک راه‌حل برای انجام این کار، تشویق شیوه‌های حمل‌ونقل پایدار است که در عین حال باعث کاهش سر و صدا و بهبود محیط زندگی ساکنان می‌شود.

جوانانی که معمولاً با امکانات مالی محدود زندگی می‌کنند، همیشه امکان خرید دوچرخه را ندارند. به همین دلیل شورای شهر به خدمات وام دوچرخه رایگان Vélo’v رأی داد. این خدمات برای جوانان محروم ۱۸ تا ۲۵ ساله در نظر گرفته شده است که در کلان شهر لئون زندگی می‌کنند.

جوانان باید ابتدا دوچرخه مورد نظر خود را رزرو کنند و سپس می‌توانند سه تا ۱۲ ماه بدون پرداخت پول دوچرخه را سوار شوند. دوچرخه‌های استفاده شده دوباره تعمیر می‌شود؛ این اقدام علاوه بر نوعی حمایت اجتماعی، حرکتی دوستدار محیط زیستی است؛ چراکه مانع از بلا استفاده شدن دوچرخه‌های کهنه شهر می‌شود.

دوچرخه‌های این طرح دارای تجهیزات ایمنی است و در برابر سرقت محافظت شده است. به این ترتیب، کاربر می‌تواند بدون ترس از ناپدید شدن دوچرخه هنگام یک توقف کوتاه، با خیال راحت در سطح شهر حرکت کند.

طرح دوچرخه رایگان برای جوانان محروم فرانسه

کد خبر 530362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.