دریافت اصالت گواهی‌های صادره شهرداری مشهد به صورت برخط

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد الرضا (ع)، روش دریافت تصدیق و راستی آزمایی اصل بودن مجوزها و گواهی‌های شهرداری شامل پروانه و پایان‌کار را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمد جواد رجائیان در این خصوص اظهار کرد: در مراجعات شهروندان به ادارات و سازمان‌ها برای دریافت مجوز یا گواهی، کارشان در نهایت به صدور سندی ختم می‌شود که نشان دهنده تأیید آن سازمان بر مجوز یا گواهی یا هر فرایندی است که به آن سازمان مراجعه شده است.

وی افزود: به عنوان مثال اگر فردی برای ساخت ساختمان بخواهد از شهرداری مجوزی دریافت کند، بعد از طی مراحل اداری، برگه‌ای تحت عنوان پروانه ساختمانی که دارای ارزش حقوقی است به وی داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد الرضا (ع)، با بیان اینکه در گذشته اصالت با همین برگه‌های کاغذ بود که برای جلوگیری از جعل و نگهداری آن ناگزیر به انجام اقدامات ویژه‌ای بودیم، تصریح کرد: به طور مثال این اسناد باید روی کاغذهای خاص چاپ و در کنار آن از هولوگرام استفاده شود که نگهداری این اسناد نیز طبیعتاً دردسرهای خاص خودش را داشت.

رجائیان ادامه داد: با حرکت در مسیر هوشمند سازی اقدامات و شفاف سازی فعالیت‌های شهرداری، طی سال‌های اخیر مراجعات حضوری جای خودش را به خدمات الکترونیک داده و اسناد کاغذی هم جای خودشان را به اسناد الکترونیک داده، است.

وی گفت: بر همین اساس در شهرداری مشهد سیستمی ایجاد شده تا مردم بتوانند اصالت مجوز، گواهی یا پاسخ استعلام و… که بخاطر آن به شهرداری مراجعه کرده و برگه‌ای را بابت آن دریافت کرده‌اند را از طریق این سیستم دریافت و اصالت آن را چک کنند.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد الرضا (ع)، با اشاره به اینکه برای هر مجوز شماره منحصر به فردی صادر می‌شود خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق این شماره اصل بودن سند را پیگیری کنند، به عنوان مثال اگر کپی یک پروانه ساختمانی را در اختیار داشته باشید کافیست شماره را در سامانه وارد کنید و این سرویس تصویر اصل سند را که شهرداری در اختیار قرار داده را به نمایش می‌گذارد.

رجائیان، ادامه داد: این خدمت هم مثل بقیه خدمات هوشمند شهرداری که در درگاه تجمیعی تجمیع شده به آدرس sm.mashhad.ir در دسترس است .

وی افزود: همچنین برای رفاه حال شهروندانی که این کار برایشان کاربرد روزمره دارد، یک اپلیکیشن نیز طراحی شده که تحت عنوان تصدیق گواهی در کافه بازار در دسترس قرار دارد و می‌توانند با اسکن بارکد به جای ورود شماره خیلی سریع‌تر این تصدیق گواهی را انجام داده و از اصل بودن سندهایشان اطلاع پیدا کنند.

کد خبر 530352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.