لهستان برای شناسایی کرونا، فاضلاب را بررسی می‌کند

شهرداری پوزنان لهستان اعلام کرد که موافقتنامه‌ای را با اداره آب و فاضلاب این شهر، آکادمی علوم لهستان و آزمایشگاه آب پوزنان امضا کرده‌اند که بر اساس آن پلتفرم نظارتی برای سنجش ویروس کرونا در فاضلاب شهر راه اندازی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات این شهر لهستانی معتقدند که بررسی فاضلاب به آنها این امکان را می‌دهد تا تعداد افراد مبتلا به کووید ۱۹ را بهتر تشخیص دهند.

به گفته بارتوش گاس، معاون شهردار، این توافق نامه می‌تواند مقیاس واقعی عفونت‌ها در پوزنان را تخمین بزند. از سوی دیگر، مطالعه دقیق‌تر انواع و جهش‌های ویروس کرونا برای دانشمندان نیز مفید خواهد بود. این پروژه در پی افزایش تعداد عفونت‌ها در این کشور و سطح ناکافی واکسیناسیون در یکی از بزرگترین شهرهای لهستان انجام شده است.

در راستای این پژوهش، شهرداری پوزنان نمونه‌های مورد نیاز را جمع‌آوری می‌کند و در اختیار دو مرکز تحقیقاتی قرار می‌دهد تا از نظر محتوای RNA ویروس مورد آزمایش قرار دهند. محققان تعداد نسخه RNA ویروس را در نمونه‌ها بررسی می‌کنند و به این ترتیب متوجه خواهند شد که چه تعداد از ساکنان شهر مبتلا به کووید ۱۹ هستند.

لهستان برای شناسایی کرونا، فاضلاب را بررسی می‌کند

نتایج تحقیقات انجام شده تا کنون به وضوح نشان می‌دهد که بین تعداد عفونت‌های گزارش شده توسط وزارت بهداشت و تعداد نسخه‌های RNA ویروس کشف شده در نمونه‌ها رابطه وجود دارد؛ در واقع یافته‌های تحلیلی نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان واقعی بیشتر از تعداد موارد گزارش شده در پوزنان است. نتایج این اقدام تحقیقاتی حاکی است که خطر ابتلاء به عفونت بیشتر از داده‌های رسمی است، زیرا بدیهی است بسیاری از افراد علیرغم آلوده بودن هیچ علامتی ندارند.

علاوه بر این، مؤسسه "شیمی بی و ارگانیک" لهستان تحقیقات مربوط به وجود ویروس در فاضلاب را با توالی ژنوم آن تکمیل خواهد کرد. با این کار می‌توان واریانت هایی را تشخیص داد که ممکن است خطرناک‌تر یا عفونی‌تر باشد؛ مشابه نحوه غالب شدن نوع فعلی دلتا.

لهستان برای شناسایی کرونا، فاضلاب را بررسی می‌کند

کد خبر 530348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.