تمامی مدارس تا پایان آبان ماه به صورت حضوری بازگشایی می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: همه مدارس با توجه به پوشش جمعیتی، اجرای واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر اساس ارزیابی تا پایان آبانماه بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس تنها تابع واکسیناسیون نیست، اظهار کرد: در امر بازگشایی حضوری مدارس، تصمیمات شورای مدرسه و آموزش و پرورش مناطق، نتایج ارزیابی از شاخص‌های رعایت دستورالعمل‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و تمهید مقدمات و دریافت مجوز از دیگر عوامل مهم حضوری شدن مدارس است.

وی اضافه کرد: ۴۵ هزار مدرسه کشور با تراکم جمعیتی اندک، در مهرماه به صورت حضوری بازگشایی شدند و حدود ۵۰ درصد مدارس که از تراکم دانش آموزی بالایی برخوردار بودند در آبان‌ماه و پس از ارزیابی و دریافت مجوز، فعالیت‌های آموزش حضوری را آغاز خواهند کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در کهگیلویه و بویراحمد به علت پراکندگی مدارس و کمی تراکم جمعیتی، بیش از هزار مدرسه فعالیت آموزشی حضوری خود را آغاز کرده‌اند.

وی در مورد آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان، تصریح کرد:: این طرح پس از ارائه لایحه آن از سوی دولت به مجلس خوشبختانه با رأی بالایی تصویب شد و امیدواریم در روزهای آینده شاهد روند خوب اجرای آن باشیم.

کاظمی همچنین در سفر یک روزه خود ضمن بازدید از مدارس کانکسی و همچنین فضاهای آموزشی آسیب دیده در زلزله سی سخت، جمع‌آوری مدارس کانکسی این منطقه را از اهداف سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.

کد خبر 530347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.