نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و هوادار

دو کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امشب استقلال و هوادار پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال با تک گل جعفر سلمانی نخستین گام خود در فصل جدید را با برد مقابل هوادار پشت سر گذاشت. قضاوت این مسابقه را کوپال ناظمی عهده دار بود که با تکرار دادن پنالتی گل شده وریا غفوری، سوت تأثیر گذار و بحث‌برانگیزی داشت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل و حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

تکرار پنالتی وریا

در دقیقه ۵۴ ارسلان مطهری با استفاده از اشتباه مدافعین هوادار پشت همه صاحب توپ شد و در برخوردی که با حق‌شناس داشت، به زمین افتاد تا داور بی‌درنگ نقطه پنالتی را نشان دهد. وریا غفوری پنالتی را ابتدا با قدرت به تور چسباند اما کوپال نظامی پنالتی را تکرار داد. غفوری برای دومین بار پشت توپ ایستاد ولی این بار حق‌شناس دستش را خواند و پنالتی او را گرفت.

رودنیل: سخت‌گیرانه پنالتی را گرفت چرا که دروازبان پایش را روی زمین گذاشت و مهاجم به او خورد. تلویزیون به درستی نشان نداد ولی اگر مدافعین و مهاجمین قبل از زدن ضربه وارد محوطه شده باشند، گل شده چه گل نشده باشد، باید تکرار دهد و اگر چنین بوده باشد، کوپال تصمیم خوبی گرفته است. ۷-۸ دوربین در آزادی داریم و بدون وی آر هم باید لااقل صحنه آهسته را نشان دهیم.

عسگری: فیلم برداری متأسفانه ضعیف بود و صحنه را نشان نداد. باید در هنگام با زاویه باز دروازبان، بازیکنان و ضربه زننده را تلویزیون نشان دهد اما آن چیزی که می‌توان فهمید، دو. یک بازیکن استقلال به همراه یک بازیکن هوادار وارد زمین شده و یا تنها یک بازیکن هوادار وارد زمین شده است اما تخلفی. پنالتی درست بود چون دروازبان نخست پا بازیکن را زد و سپس توپ را زد.

برخورد توپ به دست مدافع هوادار

در پنجاه و نهمین دقیقه استقلالی‌ها اعتقاد داشتند شوت حسین زاده به دست مدافع هوادار خورده ولی داور که چند دقیقه قبل به سود آبی‌ها اعلام پنالتی کرده بود، ترجیح داد بازی را ادامه دهد.

رودنیل: ادامه بازی تصمیم صحیحی بود.

عسگری: صحنه آهسته را نشان نداد و با آن فاصله دوری که دیدیم، نمی‌شد تشخیص داد چون صرف تماس توپ با دست هند اتفاق نیافتاده است.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: در نیمه اول مشکل خاصی نداشتیم. اخطارها و خطاهایی که گرفت درست بود. دوندگی خوبی داشتند.

عسگری: در مجموع خوب بود. تنها اشتباهی که داور داشت این بود که در اواخر مسابقه ضربه ایستگاهی که به سود هوادار گرفت، دیواره دفاعی فاصله مناسبی نداشت که خیلی تأثیر گذار است. یک تیم روی ضربه ایستگاهی کار می‌کند و یک داور به راحتی با رعایت نکردن فاصله، این فرصت مناسب را از آن تیم می‌گیرد.

کد خبر 530278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.