آیا زنان باردار می‌توانند دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند؟

متخصصان معتقدند که زنان باردار باید دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید-۱۹ را کسب کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است از آنجایی که زنان باردار در معرض بیماری کووید -۱۹ قرار دارند واجد شرایط دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا هستند. آنتی بادی تولید شده در بدن افراد به دلیل دریافت واکسن کرونا پس از گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین دریافت دز تقویت کننده از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته متخصصان، سیستم ایمنی بدن زنان باردار در هر مرحله از بارداری تغییر می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها در معرض بیماری کووید -۱۹ قرار گیرند. علاوه بر این تغییرات، فشار جنین رو به رشد به دیافراگم، ریه‌ها و سیستم قلبی عروقی زنان باردار باعث می‌شود این گروه از افراد در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن قرار بگیرند، به همین دلیل باید دزهای لازم واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که عوارض جانبی دز تقویت کننده واکسن کرونا در میان زنان باردار همانند دیگر افراد است و تفاوت خاصی ندارد. گروهی از محققان ۳۵ هزار زن باردار که دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کرده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. رایج‌ترین عوارض جانبی دز تقویت کننده واکسن در میان این گروه از افراد درد در محل تزریق واکسن و خستگی بود. محققان معتقد هستند که هر چه زنان باردار زودتر دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند تأثیر بهتری خواهد داشت و باعث می‌شود آنتی بادی بیشتری به جنین نیز منتقل شود.

کد خبر 530100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.