آغاز بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس

نمایندگان مجلس به منظور کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص و شایستگی‌ها مقرر کردند که نظام رتبه بندی معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعیین و اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی امروز -سه شنبه ۲۷ مهرماه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، با اصل ماده (یک) این لایحه با ۱۸۲ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و پنج رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده یک این لایحه آمده است: در اجرای جز (دو) بند «الف» ماده (۶۳) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به منظور کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس تخصص و شایستگی‌ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام رتبه‌بندی معلمان مطابق مواد این قانون تعیین و اجرا می‌شود.

کد خبر 530050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.