شیوه نامه جذب سرمایه گذار در کرج باید بازبینی شود

تغییر شیوه نامه جذب سرمایه گذار و ارائه راهکار های جدید برای ورود سرمایه گذاران به کرج موضوعی بود که در دومین کمیسون شهر هوشمند اقتصاد شهری و مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسدیان در دومین کمیسیون شهر هوشمند اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای شهر کرج که عصر سه شنبه برگزار شد، با اشاره به بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری اظهار کرد: جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری قبل از هر چیز نیازمند فراهم بودن بسترهای لازم قانونی و حتی اجتماعی و فرهنگی است.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج خواستار ایجاد و تأمین امنیت سرمایه گذاران شد و تصریح کرد: ضمن آنکه فضای تعاملی برای سرمایه گذاران ایجاد شود بر این اساس وجود قوانین کافی برای حمایت از سرمایه گذاران و مهم‌تر از آن ضمانت قوی برای اجرای قوانین بسیار اهمیت دارد.

اسدیان با بیان اینکه سرمایه، امنیت می‌خواهد، بیان کرد: طرح نحوه تأمین اعتبار مالی پروژه‌های عمرانی شهر کرج توسط مرکز پژوهش‌های شورای شهر در حال تهیه و به زودی در اختیار سازمان سرمایه گذاری و مدیریت شهری قرار می‌گیرد.

وی به پتانسیل‌های کلانشهر کرج برای جذب سرمایه گذار اشاره کرد و یادآور شد: طی مذاکره با معاونت اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور مقرر شد تا ابر پروژه‌های کرج شناسایی تا ضمن هماهنگی برای جلب و جذب سرمایه گذار در دستور کار قرار گیرد.

دست دلالان از پرونده‌های ماده صد شهرداری کوتاه می‌شود

عمار ایزدیار رئیس کمسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر کرج نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: با موافقت و اجرای طرح وصول مطالبات شهرداری از املاک دارای بدهی ناشی از جرایم کمیسیون ماده صد و عوارض پس از کمیسیون دست دلالان کوتاه می‌شود.

وی در ادامه افزود: نظر به عدم ضمانت اجرای وصول مطالبات شهرداری از املاک دارای بدهی ناشی از جرایم کمیسیون ماده صد و عوارض پس از کمیسیون و سایر بدهی‌ها که موجب می‌شود بسیاری از بدهکاران عمده شهرداری به اتکا تورم بهای املاک اقبالی به پرداخت بدهی‌های خود نداشته باشند، این طرح برای روند تسهیل روند پرونده‌ها پس از تصویب اجرا خواهد شد.

ایزدیار تصریح کرد: لذا با هدف جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری در وصول مطالبات و به اتکا تبصره ذیل ماده ۱۶ شیوه نامه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی، شهرداری می‌تواند نسبت به مشارکت در پروژه‌هایی که دارای بدهی‌های ذکر شده از بابت جرایم کمیسیون ماده صد و عوارض بعد از آن و فاقد رأی تخریب می‌باشند و همچنین قابلیت صدور پایان کار ساختمانی را دارند، شامل این طرح می‌شوند.

وی عنوان کرد: بر اساس تقاضای مالک نسبت به محاسبه بدهی یاد شده به عنوان سهم شهرداری در قالب درصدی از ارزش کلی املاک یاد شده بعد از صدور نظریه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری و اخذ موافقت مدیریت منطقه مربوطه و تعیین مهلت حداکثر سه ماهه اقدام خواهد شد.

ایزدیار به شروط این طرح اشاره کرد و گفت: بر این اساس شروط تفصیلی کلیات طرح در ۱۴ بند آماده و در جلسات بعدی توسط اعضا کمیسیون و کارشناسان بررسی تا نهایی شود.

کرج در جذب سرمایه گذار ناموفق عمل کرده است

علیرضا رحیمی نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز با بیان اینکه تنها تعدادی از شهرهای کشور در امر جذب سرمایه گذار موفق بوده اند، اظهار کرد: کرج در این زمینه ناموفق بوده است.

رحیمی، گفت: می‌گویند سرمایه و پول ترسو است و به سرعت خودش را از دید پنهان می‌کند. از این رو اگر می‌خواهیم اتفاق خوبی را در زمینه جذب سرمایه گذار رقم بزنیم، باید موانع و محدودیت‌ها را برای علاقمندان و صاحبان سرمایه برطرف کنیم.

این عضو شورای شهر کرج اذعان کرد: متأسفانه ما در کرج چیزی به نام تکریم سرمایه گذاران و تسهیل مسیر سرمایه گذاری را نمی‌بینیم؛ شیوه نامه‌ای که هم اکنون در حوزه سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید بازنگری شود.

وی، از شهرداری کرج خواست با کاهش تشریفات، راه را برای ورود و حضور سرمایه گذاران باز کرده و هموار سازیم تا عرضه خدمات فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، رفاهی و تفریحی در شهر تسریع و توسعه یابد.

کد خبر 530013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.