خانه‌های محیط زیست به کاهش بهره‌برداری از منابع کمک کند

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: تلاشمان بر این است خانه‌های محیط زیست از طریق آموزش مولفه‌های محیط زیست منجر به کاهش بهره برداری از منابع طبیعی و محیط زیستی شوند.

به گزارش ایمنا، شینا انصاری در آئین افتتاح ۲ خانه محیط زیست سرای محلات شهرک نفت و گل‌ها در منطقه ۱ با بیان اینکه افتتاح دو خانه محیط زیست در یک منطقه اتفاق مبارکی است که حتماً با حمایت‌های شهردار منطقه انجام شده است، اظهار کرد: اداره کل محیط زیست به واسطه چالش‌های عدیده محیط زیست که در کلان شهر تهران با آن مواجهه هستیم، پیگیر راه اندازی خانه محیط زیست در سراهای محلات شدیم تا به عنوان بازوان اجرایی مدیریت شهری در رفع مشکلات محیط زیست محلات باشند.

وی افزود: تلاشمان بر این است خانه‌های محیط زیست از طریق آموزش و ارتقا مؤلفه‌های محیط زیست و در نهایت ارتقا کیفیت زندگی منجر به کاهش بهره برداری از منابع طبیعی و محیط زیستی شوند.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خاطرنشان کرد: امروز مصرف منابع آب و انرژی، موضوعات مرتبط با پسماند، بهره برداری از منابع محیط زیستی و طبیعی به عنوان چالش‌های محیط زیست شهرها مطرح هستند که به واقع به تنهایی توسط حاکمیت و نهادهای مسئول مرتفع نخواهند شد، بلکه مشارکت آگاهانه، مؤثر و مسئولانه شهروندان را می‌طلبد.

انصاری تاکید کرد: اگر نقش مردم مورد غفلت قرار گیرد، فرصت‌های زیست پذیری شهر تهران از بین خواهد رفت. امیدواریم در سایه حمایت شهرداران مناطق، شاهد افزایش و گسترش خانه‌های محیط زیست به عنوان بسترهای مشارکت مردمی در سطح محلات باشیم.

منبع: مهر

کد خبر 530010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.